Jump to content

Girkasse til 323 Lx 85

Rate this topic

Lx96
 Share

Recommended Posts

Hei! Har fått meg en Mazda 323 Lx 85 modell som da kommer originalt med 4-trinns girkasse.. 

Men så overhørte je ett par personer som sa at 1.5l 86-87-88modell 5trinnskassen   passer rett på min 85 Lx 1.3l

Noen som har noen formeninger eller tips eller råd alt tas imot! 

Takk På Forhånd! 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Andrestaal
      Jeg har støtt på ett problem med min 2005 toyota corolla verso 2.0 D4D. Bilen er kjørt 300 tusen km. Alle girene fungerer helt normalt, men fjerde gir fungerer ikke. Tredje gir hadde en liten periode der det spratt ut av gir mens jeg kjørte, men nå fungerer det helt fint igjen. Noen som vet hvor problemet kan ligge? Setter pris på alt av informasjon som kan komme til nytte. 

• By martinlol
      Hei,
      Meecedes E240 1998 med 722.609 girkasse 
      Forrige eier skifta girkasse, men den nykker når den skifter til 2. og 3. gir. De første girene (regner med det er 1. og 2.) skurrer når jeg letter på gassen. Jeg peila olja og fant ut at det var for mye olje på den. Har tappa ut litt og litt uten at det har blitt bedre. I går i 5. gir kom det noen voldsomme skurre- og gnisselyder. I tillegg var den vond å få i gir - både i R og D. Da jeg peila olja i går var det plutselig mer enn forrige gang. Tegn på at kassa har gått varm?
      I morges fungerte girkassen som før, men etter at jeg hadde peila giroljen med varm motor/gir var den igjen vanskelig å få i gir. Måtte gi gass for at den skulle slå inn i gir. Starta og stoppa bilen. Da gikk det bedre. Men det er stygge lyder fra girkassa - selv i P.
      Noen idé om hva som er galt? Mulig å redde girkassa?
      Kan nevne at jeg fikk bilen for vrakpant
      Takker for alle svar:)
    • By Kristin-nord
      Subaru motorer, til pickuper igrunn.. Det er vel 5 stk, noen girkasser og annet småplukk :) legges ut for en kompis av min far. Han kan kontaktes på 97675843. :)
      Det selges kjapt da det haster og pris deretter. 
      Det er ingen vits å bruke meg som «mellommann», da jeg også må bruke en mellommann. Ring han og snakk :)
      legger ved de to bildene jeg har.

• By breivik905
      Jeg har en k1500 som er ombygd til manuell. Girkasse typen håper noen vet hva er. Står i enn 3 trinns kasse med lav serie i girkassa. Noen som vet? Er enn 1992 modell
    • By HetleGolf
      Problemet var i utgangspunktet hull i bunnpanna.
      Motor ble sjekket før arbeidet ble igangsatt. Turnet og startet lett.

Et uhell under demontering av bunnpanna medførte at en plastbit av akseltetningen på gearkassesiden ble skadet.
      For å skifte denne måtte vi ha ut gearkassa, noe vi etterhvert fikk til. Akseltetningen ble skiftet og den gamle impulsgiveren ble flyttet over og montert på denne.
      Vi fikk etterhvert gearkassa på plass igjen og monterte på ny bunnpanne samt alle de andre delene som hadde blitt demontert under arbeidet.

Nå som arbeidet er ferdig vil ikke bilen starte. Starteren går som normalt, men det er ingen tegn på at motoren vil starte.
      Vi har sjekket sikringer og testet bilen for feilkoder med VAG-software, uten resultat.
      Dieselfilter/slanger/rør ble ikke berørt av arbeidet.

Demonterte og fjernet luftfilter og batterikasse før vedlagte bilde ble tatt, for å se om vi hadde glemt noen koplinger eller annet som ellers ikke var synlig.

Dette ble en hard nøtt for oss å knekke og vi trenger hjelp!

Har du noen gode tips og råd på hva som kan være løsning på dette problemet? 

Alle bidrag mottas med stor takk!

• Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy