Gå til innhold

Justerbart turbotrykk 1.8T

Ranger emnet


Mort1

Anbefalte innlegg

Har en mistanke om at magnetventilen som justerer turbotrykket på min 1.8T har tatt kveld, og tenkte i den anledning å bytte til en justerbar ventil fra turbosmart e.l. Vil jeg få no problemer når jeg kaster ut den orginale ventilen? Bortsett fra at jeg får en løs ledning som slenger nedi motorrommet..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått sjekka om det er no feilmelding enda, men skal ta det etterpå. Turbotrykket legger seg fort opp på 0.9bar, så begynner turbotrykket og jage mellom 0.7 og 0.9bar. Det er jo ikke en føler, men en ventil. hjernen får vel ikke signal fra den, men sender et signal til den, så jeg kan se for meg at det går :D

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort1

Har en mistanke om at magnetventilen som justerer turbotrykket på min 1.8T har tatt kveld, og tenkte i den anledning å bytte til en justerbar ventil fra turbosmart e.l. Vil jeg få no problemer når jeg kaster ut den orginale ventilen? Bortsett fra at jeg får en løs ledning som slenger nedi motorrommet..

 

Sett opp solonoiden til boostkontrolleren og løsne trykkslangene fra den originale solonoiden, strips den fast et passende sted med ledningen tilkoblet og voilà..

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har montert en justerbar turbotrykksventil fra turbosmart no, og turbotrykke pulserer ikke sånn som før. Men når jeg passerer 3000rpm. kutter motoren, og jeg får feilmelding på vagcom om at turbotrykket oversteg max grensa.. Har justert turbotrykket til 0.7bar. Chippen som står i er oppgitt 0.9bar hva skal jeg gjøre?

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få høre... Hvordan skal jeg få holde turbotrykke oppe på 0.9bar hele veien ut? Har selvfølgelig montert den nye resirkventilen feil vei, men no skal den stå rett.. Trykke skal inn på siden, og retur til turbo under stempelet. Ikke sant?? :rolleyes: Merka forresten ikke no forskjell etter jeg snudde den jevla resirkventilen. og hvorfor kutter motoren når jeg passerer 3000rpm med manuell justerbart turbotrykk? lada 0.7 når jeg prøvde.. kutta enda tidligere ved 0.9bar. Kan dette funke no, når jeg snudde resirkventilen? Off mye spørsmål her no :D

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår