MhCamilla Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Har en volvo v50 1,6 D som har mistet motorkraft. Er treg og mangler krefter med akselerasjon. Har hatt den inne på verksted som sier feilkode med lavt turbotrykk kommer opp, men finner ikke hva det er. Bilen var sånn en god stund uten at det lyste noen lamper, men nå lyser motorlampe og det går ikke ant å få den over 3000 omdreininger(kun hvis jeg slår av og på tenning i fart, da går den over en liten stund, før den blir som før). Ingen ulyder fra turbo, ikke røyk og ingen slakke på turbo. Noen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosu Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Nå har bilen vært på verksted så det er kanskje sjekket fra før. Det kan være mange årsaker, men det er greit å bytte det som er billigst. Sånn som dieselfilter og luftfilter. Sjekk også om slanger er hele til lufttilførsel Hvis du ikke klarer å ruse motoren over 3000 o/min vil jeg tro det er noe med diesel tilførsel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MhCamilla Skrevet November 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Har skiftet dieselfilter og luftfilter.. merkeverksted snakket om et spjeldhus som kunne være gåen.. di skjekket også om det var lekasje, men mente at det ikke kom ut noe luft i motorrommet ellers.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosu Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Hei igjen! Ja det er vel en styreventil N75 som styrer turbotrykket. den kan vøre delvis tett. På enkelte bilmodeller kan man rengjøre disse. Ikke sikker på om det går med din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MhCamilla Skrevet November 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Er det samme som spjeldhus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MhCamilla Skrevet November 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Hvis jeg skulle bestille den n75 ventilen, hva heter den? Finner ikke noe som heter det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosu Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Boost Pressure Valve N75 Solenoid Converter Sjekk også youtube video vedr. rengjøring: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MhCamilla Skrevet November 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Noen som vet hva dette betyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosu Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Det er flere feilkoder relatert til EGR ventil. Det kan være kun en kontaktfeil eller evt gåen luftmengdemåler. Mener også N75 ventilen ligger under samme feilkode. Ville prøvd å rense N75 ventilen og sjekket kontakten til luftmengdemåler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MhCamilla Skrevet November 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Så det er ikke selve erg som må byttes? Verkstedet sa di hadde testet bilen med en annen lmm men ingen forskjell... finner fortsatt ikke n75 ventil.. kunne du funnet den frem til min bil og sendt link? Takk for alle svar!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MhCamilla Skrevet November 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Et verksted sa turbo måtte byttes, kan det stemme?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosu Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Basert på det du skrev tidligere, ingen ulyd, ikke slakke i lager. Så kan ikke jeg skjønne hvorfor turbo skal byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosu Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Hvis du så på videoen jeg la inn tidligere så var det n75 ventil turbo boost control valve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnNy1 Skrevet Desember 21, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2017 Hm mange ting kan være galt her. Jeg opplevde på en bil at dyse var tett i innsprøyting av drivstoff. bilen gikk ujamt og ble kvalt på en måte når jeg trykket på gassen. det førte til at motoren fikk feil blanding av for mye luft. Jeg ville tippe på at det er tett et eller annet sted. Jeg har sjekket ut at Egr ventil bør sjekkes og rengjøres av og til. Dette kan gjøres selv hvis man gidder å skru litt. se Youtube hvordan det gjøres. vet ikke om det har noe med saken å gjøre men har hørt at med denne motoren bør det gjøres. Håper du finner ut dette og gir tilbakemelding. Mange har samme problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torjus Haugerud Skrevet Februar 11, 2024 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2024 På 11/5/2017 den 8:15 PM, rosu skrev: Boost Pressure Valve N75 Solenoid Converter Sjekk også youtube video vedr. rengjøring: MW 545 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg