audi a5 Skrevet August 23, 2017 Rapporter Share Skrevet August 23, 2017 Heisann. Kort forklart så kommer det hvit eksos ut fra effektanlegget jeg har på min Audi A5. ( 4potter) Den er også chippet så vet ikke om dette har noe stor betydning på om at det skal komme noe hvit eksos fra den. Men det jeg legger merke til er at når jeg tar hånden tett innpå en av pottene så blir den fort fuktig. Hadde bilen inne på verksted idag og de tok en trykktest og fant da ut av at vannpumpa er gåen + termostat. Står alltid igjen en stor flekk av frostvæske under bilen. Kan vannpumpa ha gjort at det kommer hvit eksos ut av eksosen? (lekkasje i huset til termostat og vannpumpe) Vil bare ikke at dette skal være toppakningen som begynner å bli gåen i tillegg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2017 Rapporter Share Skrevet August 23, 2017 Lekkasje i vannpumpe vil normalt ikke skape andre problemer enn lekkasje, så sant du ikke har kjørt motor for varm, pga for lite kjølevann. Defekt termostat gjør at motor sjelden blir varm nok under kjøring, ei heller dette skal ta knekken på toppakning. Defekt vannpumpe vil ikke gi hvit eksos. Hvit eksos er ofte normalt rett etter oppstart, eller når det er kaldt og rått ute. Bytt vannpumpe og termostat, samt hold øye med nivå på kjølevann. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg