Ammans Skrevet Juni 6, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2017 Hei Har en 2008 modell Vectra stasjonsvogn og opplever ofte når jeg rygger ut av innkjørsel og svinger (venstre eller høyre) så lager den en skikkelig stygg ulyd akkuratt som at det er spenn på noe metall som slipper.... en ganske høy SPJONG lyd. Har en mistanke om at dette er fjærbeinslager men finnes det en måte jeg kan med sikkerhet finne ut at det er fjærbeinslageret? slik at jeg ikke skrur opp alt og finner ut at det ikke var det alikevell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 6, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2017 Det er garantert defekt fjærbenslager, men fjøra di kan også godt være knekt. Jekk opp og sjekk over fjør (begge sider), er fjøra knekt bestiller du både fjærbenslager og fjør. Jekk opp begge fremhjul. Hold en hånd på selve fjøra mens hjulene gjør fult utslag fra venstre til høyre, kjenner du kraftig vibrasjon eller knepp er fjærbenslager/fjær på den respektive siden gåent. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ammans Skrevet Juni 6, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2017 Takk for svar! skal teste det ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 6, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2017 Kan vel også legge til at hvis det kun er ene siden som bråker så er det sterkt anbefalt at du bytter på begge sider. Så du får like godt spenn i fjæra på begge sider :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ammans Skrevet Juni 6, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2017 ja, takk for det tipset Kan noen hjelpe meg med delene her? Tenker at visst fjæren er knekt så bytter jeg den ut men dette med fjærbeinslager ser jeg er 2 produkter hos mekonomen, trenger jeg begge? er den svarte delen lageret og den andre hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ammans Skrevet Juni 7, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2017 Ingen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 7, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2017 Den svarte er selve lageret og den sølv/grå fargede er støtdempertoppen, som skrus fast til chassie. Du trenger egentlig bare den svarte, men mindre noen av skruene knekker ved demontering. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ammans Skrevet Juni 7, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2017 tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg