kenthagen Skrevet Mai 13, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2017 Akkulatoren har låst seg på bilen, og siden jeg har en turbo liggende så tenkte jeg å skifte hele turboen med akkulator. Har ikke gjort dette før, er det vanskelig? Noe spesielt jeg må passe på? Har bestilt nye pakninger til turboen og nytt oljerør. 2004 Vw Passat 1.9 Avf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 13, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2017 Du har bestilt nye pakninger til turbo og rør da er det vel ikke mye du trenger å tenke på. Du kan jo gjør reint turbo røra litt først du holder på. Er ikke noe stor jobb dette inn og ut på denne bilen ca 1-2 timer om du ikke har gjort dette før. Ny oljefilter og olje må du ha på bilen når du bytter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael-karlsen Skrevet Mai 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2017 har nett bytta turbo på min avf motor. hadde eg vist kor mye som måtte plukkes av så hadde eg sendt den te verkstad. men er en fordel å ha nye skruer og med tanke på at disse kan knekke både rundt turbo og manifoilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 6, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2017 Har nylig byttet på 2 biler. Det er litt trangt men går helt greit. Så du burde ha greit med verktøy. Den ene mutteren til turboen er vanskelig å komme til. Så burde du ha en gass loddebolt eller noe lignende å varme mutteren litt før du løsner dem vis ikke kan dem fort knekke. Brukte vel rundt 4 timer på å bytte sist å dæ knakk en bolt. Men har du aldri gjort det før så går det fort det dobbelte. Er greit å ha en bukk når du skal gjøre det da du må løsne olje retur og ett støttestag fra undersiden men går å jekke bilen opp å krype under å. Men du begynner jo med å rive bort luft filter boksen og alle slanger som går til den da kommer man egentlig greit til. Så kan det være lurt å ta noen bilder av kor alt av vakumslanger går vis du skulle være uheldig å rive løs noen. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg