Stiano89 Skrevet August 19, 2016 Rapporter Share Skrevet August 19, 2016 Hei!:) Litt problemer med bilen for tiden.. Kort oppsummert: Vannpumpa tok kvelden og mistet da kjølevannet. Stoppet etter kort tid og fikk bilen tauet hjem. Byttet vannpumpe og termostat (termostat 2 ganger) Etter dette så spruter kjølevæsken ut av overtrykksventilen i ekspansjonstanken. Ikke hele tiden, men etter f,eks kjøring på E18 i over 15 min så ser jeg at nivået i tanken har sunket 2-3 cm og det er vått utenfor ventilen på tanken. Motoren koker ikke. Har hittil gjort dette: Skiftet vannpumpe Skiftet termostat og sjekket at den står rett vei. Luftet systemet ved å ha bilen i en bratt bakke slik at tanken er høyeste punkt i 1-2timer med varmeapparatet på fullt. Spylt igjennom kjølesystemet med hageslangen for å sjekke at ingenting blokkerer, og vannet fløyt fint igjennom. Helt på bar leaks og kjørt i 2 dager, 4-5t tilsammen i varierte hastigheter. Ikke olje og eksos i kjølesystemet Ikke vann i olja Ikke vann i eksos, helt gjennomsiktig Bobler ikke noe i ekspansjonstanken Slangene blir varme i motoren Det er varme i varmeapparatet Var aldri noe tull med dette før vannpumpa gikk og jeg mistet kjølevannet. Ser ut som om både vannpumpa og termostaten fungerer som det skal. Noen som har forslag til løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 20, 2016 Rapporter Share Skrevet August 20, 2016 Hvilken motor er det? Diesel? Ble motoren kjørt så varm når pumpa røyk, at toppen har vridd seg og toppakning har røket? Trykk fra motor kan da gå over i kjølesystemet uten at man får olje i vannet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.