Gå til innhold

Kjøpe ny bil - pris ca 100k

Ranger emnet


frontyer

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er snart lappen i boks og må derfor ha bil. Har god tid til å lete da jeg står i kø (en jævelsk lang en også) til oppkjøring. 
Men ønsker egentlig å vite hvordan bil jeg burde se etter. 
Ønsker ett passe sportslig utseende, helst 4 dører, men 2 går fint. 
Motoren må være passe kraftig, men trenger ikke være noe syke greier. Rundt 120hk burde være nok. 

Bilen jeg selv har sett mest på er BMW 3serie 318d e90. Er en 2007 modell til salgs hvor jeg bor og vurderer å kjøpe den.
Men vet ikke hvor driftsikker de er? Spesielt mtp at det er diesel, og det blir en del småturer til skole og butikk. Men tar nok ett par lengre turer også. 

Hvis 3 serien er ett godt valg, som jeg kan ha lenge uten store kostbare problemer går jeg for den. 
Om jeg må regne med mye feil, vil jeg helst kjøpe noe annet. Så kom gjerne med forslag til bil rundt 100k. 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det første jeg jør før jeg kjøpet en bil er å Google typiske feil Bilen har eller kan få.

 

Min kamerat kjøpte en 3serie 2008mod.

Han måtte ut med lommebok når bilen rundet 200 000km. Men det var kun slitasje deler som vannpumpe diselpumpe og div. Etter det so det en kjempe bil.

 

Men jeg trur jeg hadde vurdert en Toyota .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort, og er selvsagt en del feil, men ikke så mye og ikke alvorlige. Sålenge bilen er tatt godt vare på og bruker riktig olje osv.
I tilegg er alt av slitedeler byttet når det var behov og den skal på storservice der alt som er slitt skal byttes før jeg overtar bilen. 

Så når jeg får den er motoren i god stand. Er noe småplukk jeg må fikse selv, men får med alt av deler så blir ikke dyrt.

Toyota er selvfølgelig mye mer solid, men virker bare utrolig kjedelig, både mtp kjøreglede og utseende. Eneste toyotaen jeg kunne tenkt meg er en Supra, men den er desverre godt over budsjettet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår