Golf2td Skrevet Mai 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2016 Problemet er at den drukner i bensin. Har feilsøket littfunnet en ledning som er koblet opp til rele 372 der andre ende av ledening går til jord.denne ledninger er koblet opp med en bryter.når bryteren er av/ikke tilkoblet rele vil ikke bilen starte.når ledeninger/bryteren er av så går heller ikke bensinpumpe.Når bryteren er på går bensinpumpen konstant(?) ved tenning slått på, Det gjør den når bilen står og sviver også.ledningen er koblet opp til pol "T"på releet, altså den minste av de.spørsmålet er altså hvorfor bensinpumpen ikke slår inn uten at denne ledninger er aktivert inn til releet. Når tenninger er slått på så freser det i railen eller i dysene. Jeg har nå montert stor turbo, store dyser, større intercooler og ecu som er for dette oppsettet. problemene var der også før jeg gjorde disse endringene, men ble verre etter at de store dysene ble montert. Diagnose er tatt med VCDS som sier 65535 styreenhet defekt 00-00-- Noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2016 Ledningen som på din går via bryter er vel den som opprinnelig slår på og av bensinpumpereleet. Dette releet skal stå på ca 1 sekund etter at tenning er skrudd på, for så å forbli av til ECU får pulser fra hallgiver. Er det montert datasprut på bilen, eller er original ECU i bruk? Om datasprut, har du montert dyser med høyere cc/min så er det ikke rart motor drukner i bensin. Dersom MAP er det samme så er dutycycle på dysene det samme, og med større dyser så må motor få tilsvarende mer bensin. Tipper du må mappe om sprutet ditt, om du har datasprut da :) Men så skriver du at ECU tilpasset dette er montert... ECU for samme bensintrykk som du har på din? Her kan det være så mangt som er årsaken, blir derfor bare gjetting fra min side :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2016 Tusen takk for svar quattro. Den har ikke datasprut.Problemet var der også fra tidligere. Da var det kun montert mtm 303 chipper og 3bar map sensor. Når jeg kjøpte bilen og kjørte den fra jevnaker så lå den og fusket under normal kjøring, men kunne kvikkne noe voldsomt til når den fikk turtall for å så fuske enda mer på lave turtall etter pådrag. Min misstanke er på releet og rundt dette da jeg tror den står å spruter inn bensin hele tiden med bare tenning på. På turen hjem fra jevnaker så kom røkte den til tider svart(bensin). Jeg inviterer deg på ei cola, Quattro73!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2016 Det er normalt med litt lyd i fuelrail når bensinpumpa går, det som IKKE er normalt, det er om det kommer bensin ut av dysene uten at motor går. Sjekk opp i dette, da det vil fortelle om det er noe galt med dysetider, eller om det er elektrisk feil. Kjør bensinpumpe, sjekk at det ikke kommer bensin ut av dysene når det er driftstrykk få fuelrail. Cola? Næh, en dram er bedre ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2016 Da har jeg byttet til orginale dyser og sett om de spruter bensin når tenning står på. Det gjore dem ikke. De begynte først å sprøyte etter tur når jeg kinnet. Jeg har pusser av tennpluggene, så nå starter bilen. De var kullsvarte og våte. Bilen går ikke rent på tomgang,men det skylles nok all eksoslekasjen jeg har før lamda. Pinnebolter er min store skrekk, de knekker.. Nå er spørsmålen hvorfor den ikke får ladetrykk. Ladetrykksensor/reguleringsventilen har 3utganger. Hvor skal jeg koble disse opp?.Delenummer 034906283H.En dram skal du få Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2016 Det skal komme bensin ut av dysene når du kinner. Jeg har skrudd av og på noen manifolder etter hvert, muttrene pleier gå greit av, om man trenger da ikke bytte pinnebolter. Må de byttes så bruker jeg en rørtang til dette, går alltid bra. Eksoslekkasje før lambda er IKKE bra og MÅ fikses! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2016 Jeg finner ikke ut hva som er koblet opp feil. Den skal vel kunne få ladetrykk bare ved å ruse den kjappt på høyt turtall? Det er en vacum røyr som kommer ut ved regiser dekselet. Hvor skal denne?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2016 Det på bildet er veivhusventilasjon :) En anelse luft vil turbo lade ved å ruse motor, men man må kjøre med pådrag for å lade normalt. På tomgang vil man ha undertrykk i innsuget, ca 0,6 bar under atmosfæretrykket. Sjekk grundig for lekkasje på slange mellom innsug og ECU (MAP-sensor). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 9, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2016 Beklager dårlig bilde. Den store flensen er veivhusventilasjonen,ja. Men den tynne niooelen nedenfor der igjen jeg lurer på. Tatt nytt bilde. Jeg lurer også på hvilken slange som skal på nippenen som er på kompressorhuset på turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2016 Er enklere med bilder enn å skrive ;) Se i linken, der er det masse bilder av vakumslanger osv for AAN :) http://www.audiworld.com/forums/audi-original-s-cars-25/aan-boost-testing-options-2843297/ Nede til høyre ser du N75, og ene slangen der skal inn på nippelen på turbo. De to andre til WG og atmosfære. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 9, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2016 Har nå koblet denne ene ventilen rett i forhold til bildene. Da er det -0,6ca på ladetryksmåler. Ruser den opp så går den ikke høyere opp enn 0bar.. hører heller ikke noe turbolyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2016 Om du har 0 bar i innsuget så lader turboen - så sant gasspjeld ikke står fullt åpent. Motor må ha belastning for å få noe særlig ladetrykk, og det skjer ved pådrag under kjøring. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 9, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2016 Da får jeg kjøpe noen prøveskilter:). Jeg er vant med dieeel og trimming. De lader 0,5uten problem ved rusing. Men de turboene er jo knøttsmå i forhold til denne her da. Jeg må takke for veldig god hjelp, Quattro. Tusen takk:). Jeg spør mer når jeg lurer på noe:) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Mai 9, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2016 Tok meg en tur nå. Ingen ladetrykk uten om at den går opp til 0bar. Hørte bare turbosnurr.. om så ingen sensorer er koblet til så burde jeg vell fått turbotrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2016 0 bar i innsuget er 'normalt' ved gasspjeld fullt åpent - også uten ladetrykk. Alle slanger er koplet riktig iht skjemaet over? Så lenge turbo ikke lader så skal også WG være stengt, og hører du turboen så er det hvertfall ikke stuck. Kom til å tenke på, du sier plugger var våte, altså for motor mer enn nok bensin. Er du sikker på at du ikke har lekkasje mellom turbo og innsug? Slangen inn på IC (Michelin man) er kjent for å morkne med årene, så sjekk alle disse grundig. En annen ting du må tenke på er at motor kan gå rett i nødmodus dersom ingen sensorer er tilkoplet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.