Toyota Hiace 2004 Skrevet Mars 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 Jeg har en Hiace 2004 mod. 2wd. kunne tenkt meg større dekk enn standard som er 195/70 15. Har noen erfaring med 215/75 15? Vet det er litt for stor omkrets i forhold til vognkort. tips og erfaringer mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 Er ikke bare litt for stort i forhold til vognkort. Er også "litt" for stor rulle omkrets i forhold til lover og regler Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor +/- 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota Hiace 2004 Skrevet Mars 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 takk for tipset. jeg er klar over at det er over lover og regler. Jeg lurte på om noen har erfaring med større hjul på hiace? har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 Ja, oki. Da misforsto jeg litt. Du vil altså "bygge om" til større hjul? + få det godkjent i vognkortet? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein_k Skrevet Mars 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2016 Kjører med 215/70-16 her på 8 tommer felger. Tar ikke borti noen steder så lenge du ikke skrur den for mye ned foran. Fordeler: Lavere forbruk. Lavere turtal. Rett hastighet på speedometer. Ulemper: Ikke godkjent. Men godt mulig det går å få det godkjent, har ikke giddet å bry meg med det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota Hiace 2004 Skrevet April 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Takk for tipset. Det er de effektene jeg er ute etter. Hvilket dekkmerke har du? Fornøyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein_k Skrevet April 1, 2016 Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Yokohama Geolandar A/T-S med vektklasse 100S, er jo noe lavere vektklasse enn orginalt men fungerer fint så lenge man ikke laster bilen alt for tung. Blir litt mindre responsiv når man svinger. Hadde Hankok 215/65-16 før med vektklasse 109 8 lags, det ble så hardt å kjøre på at plomberingene i tennene holdt på å ramle ut. Grunnen til at jeg har valgt så grov mønstra dekk er at jeg kjører en del på skogsvei med grus og gress. Er jeg fornøyd? Bilen er mye behagligere å kjøre men dekkene hyler litt på fin asfalt, så mine neste dekk vil bli et annet merke og litt høyere vektklasse kanskje gå opp til 104 men holder meg unna 8 lags dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota Hiace 2004 Skrevet April 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Takk for godt svar. Fine felger..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vesto Skrevet April 2, 2016 Rapporter Share Skrevet April 2, 2016 Kjører med 225/70 R15 uten at det subber noen steder. Fungerer godt til den bilen det! Hadde den nettopp gjennom EU-kontroll også uten at det ble noe problem. Strengt tatt er vel 225/70 over 5% økning som tillatt da men. Siter Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota Hiace 2004 Skrevet April 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2016 Takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg