Gå til innhold

KONDENSATOR SLÅR SEG PÅ VED ÅPEN DØR

Ranger emnet


Varnish

Anbefalte innlegg

På min Volvo V70, 98-modell så slår kondensatoren seg på når jeg åpner døra på bilen og den blir av når jeg tar den igjen.


Selve anlegget og bilen er slått av. Er dette normalt?


 


Det er KUN kondensatoren som lyser og slåes på, forsterkeren er av.


Når jeg åpner døra kommer også lysene i bilen på. Kan det ha noe å si? Om det for eksempel tapper batteriet eventuelt.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at kondensator er ganske ubrukelig, men blir mye mindre blinking i lysene. Vurderer å gå til innkjøp av større batteri og dynamo senere eventuelt. Styrestrøm på forsterkeren går til spilleren, mulig jeg kan ha tatt feil bak der da? Men mener at det skal være riktig. Men har det noe å si? Forsterkeren kommer jo ikke på.

 

Er ikke noe remote på kondensatoren, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare demontere hele dritten, du har uansett ikke bruk for den kondensatoren 1-winking.gif

 

Totalt uenig i den påstanden. En kondensator VIL avhjelpe spenningsdipper som følge av at batteriet ikke holder følge 1-winking.gif En påstand jeg tidligere har dokumentert - med utregninger - her på forumet 1-winking.gif Har også dokumentert hvor forsvinnende lite effekttapet er i strømkablene, som drøyt 4W på en 5 meter lang kabel på 50mm² som belastes med 50 Ampere.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er når du åpner døren, så gjør det mest sannsynlig ingenting.

 

Den slår seg også på når den skal, når du spiller musikk?

 

Hvis den ikke har remote så skrur den seg vel på når det blir spenningstap/endringer.

Den er alltid på når jeg spiller musikk, så jeg regner med det fungerer som den skal. Er litt blinking i lysene, men tror kondensatoren fungerer. Diseplayet lyser i hvert fall. Godt mulig det er spenningstap/endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår