Froddi Skrevet Februar 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Hei. Min S6 2000 modell blinker hurtig på blinklys til høyre. Det er ikke en pære som er gåen. Blinklyspæren bak lyser med en liten glo i takt med blinklys. Har tatt ut nødblink og åpnet denne og sprayet litt. Har forstått det slik at blinklys rele er integrert i nødblinket på min Audi. Alt til ingen nytte. Har også prøvd å bytte ut med to andre nødblink knapper, men det er dessverre akkurat likt. Nødblinken funker fint, blinklys til venstre er ok.....men til høyre blinker det hurtig ( og kun en lite glo i høye baklykt. Hva er problemet ? Er det noen andre releer i f.eks sikringsboks etc som må byttes.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Prøv å bytt pære på høyre baklykt. Det er billigst og lettest Jeg vil tro feilen ligger der. Enten i selve pæra eller i pære holderen. Prøv å skrap bedre kontakt inni pære holderen. Det kan også hjelpe Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froddi Skrevet Februar 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Takker for svar. Har prøvd å bytte pære. Kontaktflater ser bra ut. Ikke noen forskjell.. Kan dette ha skjedd i forbindelse med tilhenger ? Har kjørt med henger hvor jeg mistenker at koblingene ikke er helt korrekt. Kan jeg ha svidd noe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Februar 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Har du ekstra støpsel i henger kontakten, ta den ut. Ligg en mikrobryter inni kontakten til henger..pitteliten..se nøye inni der. Spray den med el-spray og trykk den inn mange ganga med et flatt skrujern. Hjalp hos meg da den hang.. Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froddi Skrevet Februar 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2016 Da har jeg sprayet og trykket på microbryter inni tilhengerfestet. Jeg har dog ikke åpnet opp, bare dusjet spray og klikket på micro tappen mange ganger. No luck so far ! Tror problemet ligger i releet i nødblinken...selv om jeg har prøvd med to andre. Disse to hadde ikke nøyaktig samme delenr som min, men de oppførte seg akkurat likt da jeg koblet de til. Kun hurtig-blinking til høyre og normal til venstre. Delenr på min nødblink er 4B0 941 509C. Den ene av de andre kunne jeg ikke lese hva som stod på. Den andre hadde ni pinner med dele nr 4B0 941 509N fra en Audi A4. Ved nødblinken på blinker alt som det skal...også høyre bak. Så pære og kontaktflater må jo være iorden. Dessuten blinker det to ganger som bekreftelse på elektrisk dørlås på nøkkel. Hmm merkelig :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Februar 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2016 var ok på min og på nødblink, og blinket hurtig ellers. var kontakten hos meg da..hmm Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg