Fiskedilla Skrevet Februar 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2016 Hei. Håper noen kan hjelpe meg. Har en 2006 mod crv 2,2diesel. Ved litt høyere hastighet, fra ca 60km/t og oppover så kommer det en veldig svak ulelyd fra motorrommet. Den kommer også når jeg slipper gassen. Men blir borte når jeg tråkker inn clutchen. Noen som har vært borti dette eller har en anelse om hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Kan høres ut som svinghjulet er dårlig. Kommer den når du står på tomgang og russer den forsiktig oppover? Også slitt turbo kan verre falsk luft. Sjekk alle slanger om dem er tette og ikke har noen sprekker. Prøv og kjør en diagnose på bilen. http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiskedilla Skrevet Februar 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Har vel ikke prøvd å ruse den. Prøve det når fruen kommer hjem. Har også fått høre at det kan være utløserlageret? Det virker som at lyden kan komme fra clutch,drivverk eller girkassen da den blir borte når det ikke gis gass. Det er altså ingen lyd når den bare triller. Men bare når jeg gir gass, også ved forsiktig gasspådrag, og når jeg feks i 80km/t og slipper gassen slik at den bremser på giret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Prøv og ruse den litt hør etter lyden fra 1500 og oppover om lyden følger turtallet på vei opp så kan det tyde på at svinghjul begynner å bli slitt. Om det er det så bytter du alt clutch og utløserlageret også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiskedilla Skrevet Februar 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2016 Ok. Takk for råd og tips Høres ikke billig ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiskedilla Skrevet Mars 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2016 Da har jeg prøvd å ruse den, og ulyden kommer ikke da. Virker som at det har en sammenheng med drivaksling, differensial eller girkassen. Kjører jeg i 120km/t så er den veldig markant. Men forsvinner når jeg tråkker inn clutch pedalen. Og lyden er mest tydelig når det gis gass eller når jeg slipper litt på gasspedalen. Blir ikke klok på dette og gleder meg ikke til å kjøre langt med dette til sommeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2016 Da kan det virke som akslingen er slitt på bilen, Har du kontrollert motorfeste og foringer på bilen. Mener også at disse bilene hadde en gang problemer med hjullager. sjekk dette opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WongDiesel Skrevet Mars 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Hvilken 2006 modell er det du har? 3. eller 2. gen? Hvis det er 3.gen så har det vært lite problemer med hjullager. Har du sjekket om gir oljen har vært byttet tidligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg