Gå til innhold

Programmere bort partikkelfilteret

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Jeg ser at flere chip tunere kan programmere bort både EGR og DPF.

EGR styringa kan jeg skjønne at de klarer å stoppe, men hvordan er det å programmere bort DPF? 

 

Sitter ikke DPF rett på eksosen? Eksosen vil jo gå igjennom DPF uansett. Er det noe styring inni DPF filteret/røret som kan dra eksosen utenom filteret? 

 

Noen som kan gi meg en liten opplæring her? :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er programvare i hjernen som må fjernes altså regenereringen.
Hvis ikke vil den forsøke å kjøre planlagt regenerering og det er vel noen følere du har. Som står på eksosen på bilen dem vil vel reagere på dette.

Så om du programmere bort så må du fortsatt ta ut DPF innmaten på potta di.

Om du ikke tar dette ut så er det ingen virkning når du har fått gjort det så kan du få det programmert bort dette.

Om det er noe vits er jeg sannelig ikke sikker på mye jobb, Om du skal til å chipe så er det vel greit da,

Og om du har mye problemer med systemet,,,1-winking.gif

EGR kan du også stenge med vag com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å verken fjerne EGR, DPF eller chippe bilen :) Litt godt å kjøre lovlig for en gangs skyld. 

 

Bare lurte på hvordan de gjør det med tanke på DPF. Men fjerner man både filter delen fra DPF (fjerner innmaten) og stopper EGR så vil vel det synes godt på avgass kontrollen på PKK? 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du fjerner filteret som er inne i potta der. Så stenger du EGR. Dette er kun for å få en bedre ytelse når du chiper.

Også så du slipper å få feilmeldinger på bilen etter du programmere bort.

Da slipper du å rense systemet da ikke setter seg noe dritt der filteret er.

Det er bedre å fjerne dette også om bilen går mer på små turer.

Også har du et reint system over lang tid, det vil gi utslag om dem måler dette.

Så har aldri tett system noe som kan spare deg for noen kr av service.

Og du slipper den gule lampen som kommer opp.

 

Dette er ikke lovlig uten å gi beskjed til SVV.

Om dette blir gjort så må du betale noe mer i avgift.

Melder du ifra så er det full lovlig og du får ingen anmerkning på dette verken på PPK.SVV 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår