TKarlsen Skrevet Februar 16, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2016 Jeg ser at flere chip tunere kan programmere bort både EGR og DPF. EGR styringa kan jeg skjønne at de klarer å stoppe, men hvordan er det å programmere bort DPF? Sitter ikke DPF rett på eksosen? Eksosen vil jo gå igjennom DPF uansett. Er det noe styring inni DPF filteret/røret som kan dra eksosen utenom filteret? Noen som kan gi meg en liten opplæring her? :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 16, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2016 Det er programvare i hjernen som må fjernes altså regenereringen.Hvis ikke vil den forsøke å kjøre planlagt regenerering og det er vel noen følere du har. Som står på eksosen på bilen dem vil vel reagere på dette. Så om du programmere bort så må du fortsatt ta ut DPF innmaten på potta di. Om du ikke tar dette ut så er det ingen virkning når du har fått gjort det så kan du få det programmert bort dette. Om det er noe vits er jeg sannelig ikke sikker på mye jobb, Om du skal til å chipe så er det vel greit da, Og om du har mye problemer med systemet,,, EGR kan du også stenge med vag com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2016 Har ingen planer om å verken fjerne EGR, DPF eller chippe bilen :) Litt godt å kjøre lovlig for en gangs skyld. Bare lurte på hvordan de gjør det med tanke på DPF. Men fjerner man både filter delen fra DPF (fjerner innmaten) og stopper EGR så vil vel det synes godt på avgass kontrollen på PKK? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 16, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2016 Ja du fjerner filteret som er inne i potta der. Så stenger du EGR. Dette er kun for å få en bedre ytelse når du chiper. Også så du slipper å få feilmeldinger på bilen etter du programmere bort. Da slipper du å rense systemet da ikke setter seg noe dritt der filteret er. Det er bedre å fjerne dette også om bilen går mer på små turer. Også har du et reint system over lang tid, det vil gi utslag om dem måler dette. Så har aldri tett system noe som kan spare deg for noen kr av service. Og du slipper den gule lampen som kommer opp. Dette er ikke lovlig uten å gi beskjed til SVV. Om dette blir gjort så må du betale noe mer i avgift. Melder du ifra så er det full lovlig og du får ingen anmerkning på dette verken på PPK.SVV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2016 Den dagen bilen skriker om tett DPF så bestiller jeg meg et DPF delete kit rør og får det montert + sier ifra til SVV :P Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 16, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2016 Det er ei veldig grei løsning. Og få gjort det på den måten. Er bare styr når det blir trøbbel ut av dette, så da er det greit å rive bort alt når en holder på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg