Gå til innhold

Trimming av Passat 1.9tdi | AHH Motor

Ranger emnet


Strat0s

Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg planer om å trimme passaten min, men har desverre lite peiling på dette... Så har endel spørsmål :P

 

 

 

 

1. Kan jeg kjøpe en boost controller å montere mellom turbo og wastegate og så bare skru opp trykket uten å gjøre noe annet? Vil motoren mate på med diesel til den ikke greier mer og deretter gå i nødmodus?

2. Om nr.1 er mulig, kan dette fikses ved å montere større dyser? Fra 110hk elns?

 

3. Hvor mye trykk tåler motoren ca?

4. Hvor mye må til før jeg må bytte clutch?

 

5. Må jeg sveise større downpipe eller nok om jeg fjerner de to lyddemperene som ligger helt bak?

 

6. Hva må jeg bytte ut for å nærme meg 160-200hp?

Gira på mer power :lol Hadde vore sykt gøy med svar, eller tips til hvor jeg kan lese og lære :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er det AHH kommer med originalt da? 110hk? 

 

Om du vil opp i 160-200hk så må turboen byttes ut. Ny og kraftigere turbo, ny og mer effektiv FMIC (intercooler), nye dyser. Og evt nytt sports eksos. Eksosen får man kjøpt ferdig og godkjent i henhold til støy.

 

Da alt det er montert så må du få mappet om bilen/reprogrammert/chippet bilen. Ikke noe powerbox, men ekte tuning.

Chip tuning alene vil gi bilen din +/- 140hk. Men skal du bytte dyser, turbo, FMIC og eksos er det viktig at du chip tuner bilen da den er ferdig bygget. For da kan de kanskje hente ut mer pga de nye "enhetene" du har montert. 

 

---------------

 

Om clutchen tåler det vet jeg ikke, men det finner du fort ut :)  

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår