johmolan Skrevet Februar 7, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2016 Da jeg skulle bruke bilen etter den hadde stått lenge i kulden var det lite strøm på den så jeg besluttet å bare trille den igang.Dette resulterte i en stor oljelekkasje. Det vi har funnet ut er at det lekker i fra et sted oppunder innsuget. Det er kun ren olje som kommer ut og det er ingen tegn til noe grå olje noe sted i toppen. Vi hører og en surklelyd når motoren går. Neon som har vært borti noe liknende?Det er en 2.0 20v ADR motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 7, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2016 Kan det se ut som det kommer fra turbo, eller EGR ventil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmolan Skrevet Februar 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2016 Har ikke turbo, egr ventilen er jeg usikker på hvor er lokalisert :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 7, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2016 Om den hadde stått en stund i kulda, så kan det kanskje også være tett (tilfrosset?) veivhusventilasjon. Da pleier det å tyte ut litt olje både her og der, bl.a. rundt toppdekselet. Er forresten ikke sikker på om det er EGR ventil på ADR motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmolan Skrevet Februar 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2016 Det er ikke litt olje, det renner en tynn konstant stråle ned ved oljekjøleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 7, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2016 Da er det nok enten pakingen mellom oljefilter-kjøler eller kjøler-motor. Prøv å skru til filteret litt hardere - med håndmakt. Ellers så kan det være fra oljetrykksføler som sitter over filteret. De pleier ofte å ryke slik at de lekker etter noen år. Napp opp gummihetta med ledingen på føleren så ser du om det kommer derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg