Trondsen92 Skrevet Januar 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2016 Har hatt problemer med airbag lampe som lyser, lest rundt om kring på nett at man skal klippe bort den gule kontakten til airbagen under førersetet og koble til med kabelklemme. Gjort dette men trenger å slette feilkoder for airbag. Lurer på om disse vil funke da? http://m.ebay.com/itm/Vgate-VS900-OBD2-Code-Reader-Oil-Service-Airbag-Reset-Tool-Fault-Code-Scanner-/271959684476?nav=SEARCH http://m.ebay.com/itm/Vgate-VS450-Fault-Code-Reader-Engine-ABS-Airbag-VW-Audi-Seat-Skoda-OBD2-XMAS-/262148599997?nav=SEARCH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2016 Hvorfor leste / slettet du ikke feilkoder før du begynte å ødelegge? Ofte så er det en tulle feilmelding i systemet som får airbag lampa til å lyse. Da er det bare å slette feilkodene i systemet. Da hadde nok lampa slukket. Men nå som du har klipt kabler så er det en feil i systemet. Da tviler jeg på at det kun er å slette. Feilen / airbag lampa vil nok komme tilbake Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2016 Hadde fått feilkoden lest/forsøkt slettet før. Var noe sideairbag førerside mener jeg. Og det skal vist være en kjent feil, som kan fikses ved å klippe bort gule pluggen under setet og så koble på igjen med kabelsko. Men må få slettet feilkoden for å se om det har funket:) Derfor jeg lurte på om noen av de jeg linket fra ebay gjør jobben:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2016 Du bør velge en type som kan mere enn å resette service-interval og airbag lampe. Helst en som er speielt beregnet for VAG biler. Vgate900 passer ikke så bra. Vgage450 muligens OK. Autel enheter som VAG405 og VAG505 er også bra. For Audi A4 B6 og eldre så funker også en 100-kroners VAG-COM kabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2016 Går for en VAG405, http://www.ebay.com/itm/Car-Diagnostic-Scanner-CAN-OBD2-Code-Reader-Tool-VW-Audi-VS-VAG-405-3yr-warranty-/361374801066?hash=item54239ddcaa:g:cOEAAOSwl8NVgBmx så kommer jeg tilbake med svar om jeg får løst problemet med air bagen eller ikke:) Tusen takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Januar 19, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2016 VAG405 var et supert kjøp! Men feilkoden var der ennå.. Mulig jeg har gjort en slurvet jobb, skal prøve på nytt. Eller så er det den andre gule pluggen under setet under det plastikkdekselet i gulvet. Hvis ikke blir det ny sensor:) Noen som vet delenr. Eller kan linke delen? "1221 - Crash sensor driver side electrical fault circuit " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2016 Jeg tror du må sette en motstand der hvor du koblet bort side airbagen slik at kontrolleren tror det er noe der. Husker ikke verdi på motstand. Prøv å søke på nett etter; "Audi side airbag resistor" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Januar 19, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2016 Hmm.. de DIY'ene jeg har funnet på nett bruker de bare kabelsko. Men skal se om jeg finner noe om en motstand:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2016 Var ikke kabelen under setet som var feilen, Skal i neste omgang kjøpe ny sensor og få byttet den. Noen som vet hvordan sensor det er / delenr? Feilkode: crash sensor side airbag driver side (g179) Og Hvordan kommer jeg til den? Er bak nederste del av B-stolpen som jeg har forstått Edit: Fant denne linken http://uk-audis.net/topic/2180-fault-code-1221-airbag-crash-sensor-fixed/ men må jeg ta av øverste del av b-stolpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Januar 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Da var sensoren i b-stolpen byttet, og airbag lampem forsvant med en gang!:) Veldig enkelt å fjerne dekslene til.b-stolpen, bare å rive av. Og husk å finne riktig delenr på sensoren, mange deler som ser lik ut men annet feste. Takk for alt!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen92 Skrevet Januar 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2016 Edit; årsak til at sensoren var gåen er at fukt har tatt knekken på den, svampen som ligger over sensoren var våt. Tørk godt før innstallasjon av ny sensor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg