stianlok Skrevet Desember 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2015 Hei. Har funnet en tråd i et engelsk forum, som gjelder bytte av turbo på en Transporter T5, tror et er en 2008 modell. Motoren er en BNZ motor, 130hk. Denne har 4-motion. Fremgangsmåten er å skru av alle ledningene til fremre katalysator, skru av eksosklemma på turbo og fjerne luftfilterboks etc i motor-rom. Nå har jeg gjort alt dette, men problemet er vel heller at jeg ikke får eksosanlegget av, da driv-akselen er i veien. Er det noen som har skifta turbo på slike biler? Hvordan er det å skru av drivakselen? Er det noen spesiell måte den skal demonteres/monteres? Vært hos VAG, å de har diagnosert den med turbo-havari. Ny turbo har jeg, å pakninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet September 10, 2016 Rapporter Share Skrevet September 10, 2016 hei. er bare å skru ned akslingen og dytte den til siden. partikkelfilteret er festet med 3 stk skruer til bakre motorfeste + 1stk klemring oppe ved turbo og 1 stk etter dpf.selve turbo er skrudd fast i blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg