Gå til innhold

Audi A4 (8ED) Avant 07 - trenger styling tips!

Ranger emnet


Sagafaen

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Audi A4 B7 2tdi quattro 170hk sline for ikke så altfor lenge siden, og har lenge pønsket på å få stylet den litt.

 

Det jeg ønsker å få ordnet på bilen

- Senking (den er veldig høy som den står nå)

- Soting av ruter og lykter

- Muligens lakkere den svart eller hvit (den er sølv nå)

- Nye felger til sommern

 

Har ikke noe bilde av den akkurat nå men kan snappe ett par bilder når jeg har tid.

 

Kom gjerne med tips om hva annet jeg kan gjøre og hvor jeg kan kjøpte diverse deler til bilen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach prokit senkefjærer er å anbefale. Gir bilen en s-line / sports understells utsende. De senker 30mm. Brukte disse på min forrige bil (A3 8P) Utrolig gode fjærer. Gode og myke, men fast og sportslig da man kjører aktivt. Bilen ble også frisk lav, ikke for senka. Ønsker du enda lavere bil så er Eibach Sportsline. De senker bilen 40-50mm. 

 

Eibach fjærene selges hos parts and retards (der får du også kjøpe tøffe lykter). 
Eller du kan bestille fjærene fra tyskland (ebay) til ca halve prisen. Men da må du gjøre research på hvilke fjærer du trenger selv (modell nr)

 

Jeg skal gå til innkjøp av Eibach pro kit til min Audi A4 B8 til våren. Senker bilen litt, men blir ikke ubrukelig. 

 

 

Eibach senkefjærer + solfilm på ruter + 18-19" felger = clean og pent 1-winking.gif

Soting av lykter er bare tull. Kjøp da heller lykter som er mørke og lovlige!

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach prokit senkefjærer er å anbefale. Gir bilen en s-line / sports understells utsende. De senker 30mm. Brukte disse på min forrige bil (A3 8P) Utrolig gode fjærer. Gode og myke, men fast og sportslig da man kjører aktivt. Bilen ble også frisk lav, ikke for senka. Ønsker du enda lavere bil så er Eibach Sportsline. De senker bilen 40-50mm. 

 

Eibach fjærene selges hos parts and retards (der får du også kjøpe tøffe lykter). 

Eller du kan bestille fjærene fra tyskland (ebay) til ca halve prisen. Men da må du gjøre research på hvilke fjærer du trenger selv (modell nr)

 

Jeg skal gå til innkjøp av Eibach pro kit til min Audi A4 B8 til våren. Senker bilen litt, men blir ikke ubrukelig. 

 

 

Eibach senkefjærer + solfilm på ruter + 18-19" felger = clean og pent 1-winking.gif

Soting av lykter er bare tull. Kjøp da heller lykter som er mørke og lovlige!

Kompis av meg fåreslo å kjøpe HR Justerbart senkesett, er det noe bra? (Og burde man få bilen på verksted eller er det lett å montere senkesett? Hørt at det kan være lett men vil helst ha det gjort av en som kan det.)

 

Og, er det noen som har erfarning med å montere anlegg til bil?

Har ground zero forsterker og sub, tenkte å kjøpe ledningssett imårn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HR er et bra sett det. Om du aldri har montert/byttet dempere og fjærer på en bil tidligere så burde du sette bort jobben. Bilen må også på 4 hjulskontroll + lyskontroll etter at du har satt på senkesettet. Så du kan like gjerne sette bort alt til et verksted. Da gjør de alt for deg. 

 

Er jo fordeler og ulemper med justerbart vs senkefjærer da.

Senke fjærer har en fast høyde. Her er du låst til en fast høyde satt av fjæra. Også litt lett på kontrolltimen hos bil tilsynet. Da får de ikke klaget på høyden siden det ikke er noe mulighet for å justere. 

 

Et justerbart senkesett kan du jo bestemme høyden selv. (Innenfor det lovlige og TUV papirene). Du bruker mer tid på å sette opp bilen. At høyden stemmer rundt hele osv osv. Men du har mer frihet til å få den perfekte høyden. 

 

Jeg har erfaring med anlegg ja? 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HR er et bra sett det. Om du aldri har montert/byttet dempere og fjærer på en bil tidligere så burde du sette bort jobben. Bilen må også på 4 hjulskontroll + lyskontroll etter at du har satt på senkesettet. Så du kan like gjerne sette bort alt til et verksted. Da gjør de alt for deg. 

 

Er jo fordeler og ulemper med justerbart vs senkefjærer da.

Senke fjærer har en fast høyde. Her er du låst til en fast høyde satt av fjæra. Også litt lett på kontrolltimen hos bil tilsynet. Da får de ikke klaget på høyden siden det ikke er noe mulighet for å justere. 

 

Et justerbart senkesett kan du jo bestemme høyden selv. (Innenfor det lovlige og TUV papirene). Du bruker mer tid på å sette opp bilen. At høyden stemmer rundt hele osv osv. Men du har mer frihet til å få den perfekte høyden. 

 

Jeg har erfaring med anlegg ja? 

Ok,

btw vet du hvor dyrt det kan bli å få skiftet hjullager og regreim?

har også en ulelyd når jeg starter bil(når det er kaldt, og forsvinner når jeg starter å kjøre), regner med det kan være at jeg må skifte regreim(har ikke vært skiftet på rundt 90-100k) eller startmotor som feiler(lest litt rundt på andre forums)

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er det vanskelig å si. Spørs hvor i landet du spør, om du er fast kunde et sted.. osv osv. Beste er å ringe rundt å høre med de forskjellige. 

Men tar jo fort kanskje 5-6 timer? Med hjullageret.. og har man en timepris på 1000kr timen da så er det jo fort 5-6 tusen i kun arbeidstimer. Men som sagt, vet ikke hvor lang tid noe sånt tar. Beste er å ta en tlf til de i nærheten og samle inn priser

 

Det er ikke lavt oljetrykk du hører da? Dårlig smøring? Evt strammehjulet og multireima som bør byttes. Vanskelig å vite da man ikke har hørt lyden 

 

Om du skal bytte reg reima så bytt også multireim og ac reim + strammere. Siden du må av med de for å komme til reg reima blir det dumt å ikke bytte de andre reimene + strammehjulet (strammehjulene) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er det vanskelig å si. Spørs hvor i landet du spør, om du er fast kunde et sted.. osv osv. Beste er å ringe rundt å høre med de forskjellige. 

Men tar jo fort kanskje 5-6 timer? Med hjullageret.. og har man en timepris på 1000kr timen da så er det jo fort 5-6 tusen i kun arbeidstimer. Men som sagt, vet ikke hvor lang tid noe sånt tar. Beste er å ta en tlf til de i nærheten og samle inn priser

 

Det er ikke lavt oljetrykk du hører da? Dårlig smøring? Evt strammehjulet og multireima som bør byttes. Vanskelig å vite da man ikke har hørt lyden 

 

Om du skal bytte reg reima så bytt også multireim og ac reim + strammere. Siden du må av med de for å komme til reg reima blir det dumt å ikke bytte de andre reimene + strammehjulet (strammehjulene) 

Ok, tenkte å montere anlegg ikveld

Har skaffet alt av kabler jeg trenger, vet du om det er noe step by step guides man kan se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen step by step guide, men jeg kan gi deg noen tips

 

1. Legg aldri strøm kabler sammen med høyttaler eller signal kabler. Strøm på ene siden av bilen, høyttaler og signal på andre siden. 

2. Bruk tykke nok kabler

3. Ha hovedsikringen maks 30cm fra batteriet

4. Ha et godt jordingspunkt til anlegget/forsterkeren. Skal du bruke setebelte feste som er normalt så fjern lakken rundt området hvor kabelskoen ligger inntil chassie. 

5. Demonter deksler og seter. Blir mye lettere å legge kablene pent. 

6. Ikke ha stramme kabler/strekk i kablene. Tenk hvor du legger kabler og fest de gjerne med strips. 

7. Test anlegget før du setter alt sammen ;) Litt kjedelig om ting ikke virker og du må begynne å demontere igjen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen step by step guide, men jeg kan gi deg noen tips

 

1. Legg aldri strøm kabler sammen med høyttaler eller signal kabler. Strøm på ene siden av bilen, høyttaler og signal på andre siden. 

2. Bruk tykke nok kabler

3. Ha hovedsikringen maks 30cm fra batteriet

4. Ha et godt jordingspunkt til anlegget/forsterkeren. Skal du bruke setebelte feste som er normalt så fjern lakken rundt området hvor kabelskoen ligger inntil chassie. 

5. Demonter deksler og seter. Blir mye lettere å legge kablene pent. 

6. Ikke ha stramme kabler/strekk i kablene. Tenk hvor du legger kabler og fest de gjerne med strips. 

7. Test anlegget før du setter alt sammen 1-winking.gif Litt kjedelig om ting ikke virker og du må begynne å demontere igjen

Ok, kan jeg legge REM og Signalkabel ilag på samme side?

Også strøm på den andre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REM kan du godt legge sammen med signal kabelen. 

Ok, det eneste jeg sliter med er å få kabel fra batteri gjennom brannmuren, vet ikke hvor jeg skal starte og hvor det er sikkert å drege kabeln igjennom.

 

Leste rundt på andre forums der de har brukt ECU boksen fordi da får du kabeln rett under rattet

 

Ideas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, sjansen er der. 

 

Jeg brukte ECU boksen da jeg monterte anlegg i gamle bilen. 

Lagde et hull, satte i en gummigjennomføring plugg. Dro kabelen igjennom og tettet godt igjen med tetnings silikon. 

 

De gummigjennomførings pluggene er IP67 stemplet så de skal holde på vannet

Ok!

Har fått lagt strøm kabeln fra batteriet til baggasjerommet

 

Sliter litt med å få lagt signalkabeln, har fått den lagt under lista helt fram til passasjerdøra men vet ikke hvordan jeg skal få den videre til midtkonsolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår