mrTabley Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Er ny bruker av dette og lurer på om det er noen her som kan forklare hvordan denne brukes? Hvor lenge bør den stå på, kan man kjøre med den på, etc.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Vilken type har du? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrTabley Skrevet August 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 V50 1,6D - 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Regner med det er parkeringsvarmer, og hvis det er tilfelle bør du følge denne tommelfinger regelen. Ikke la varmeren/Webastoen gå lenger enn tiden det tar deg å kjøre til destinasjonen. Ex. Hvis det tar deg 20min hjemmeifra og til jobb bør den ikke gå lenger enn 20min før du starter opp bilen og kjører, dette for å sikre at batteriet blir fulladet igjen hver gang. Hvis dette av praktiske årsaker ikke lar seg gjøre bør du vedlikeholdslade batteriet med gjevne mellomrom igjennom vinteren. Den bør også helst få brenne/gå i minst en halv time en gang i uka hvis det er mye småkjøring og slikt. Hvis den går +/- 20-25 min hver gang er ikke dette noe du bør tenke på. Det er ingen problem å la denne gå selv om du kjører, det sikrer deg bare at du har optimal motortemperatur hele tiden. Hvordan den brukes er individuelt utifra om den er org. montert eller ettermontert, men du har enten fjernkontroll, tidsur i bil, programmering via. kjørecomputer eller SMS start. En bruksanvisning bør ligge sammen med instruksjonsbok. mrTabley reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrTabley Skrevet August 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Takk for forklaring!Ble usikker nå men mender det er motorvarmer, som styres via fjernkontroll og innstillinger på ratt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Hvis det er fjernkontroll er det en motorvarmer som er utvidet til en parkeringsvarmer, denne kan brukes uten at motor går slik at motor og kupe er oppvarmet til du henter bilen. Ei heller noe problem å bruke under kjøring, for hvis jeg ikke husker feil er V50 levert med dette som standard. mrTabley reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrTabley Skrevet August 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Gjelder fortsatt det du skrev i din første post vdr. "tommelfingerregel" når det er motorvarmer? BTW. Hva er forskjell på motorvarmer og parkeringsvarmer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Det er ingen praktisk forskjell for deg som bruker, forskjellen er at når den er utvidet til en parkeringsvarmer kan denne startes uten at motor går. En tradisjonell Webasto (ofte bare kaldt kjørevarmer) som ikke er utvidet til parkeringsvarmer starter av seg selv når motor startes, men har du fjernkontroll og kan programmere den via kjørecomputeren er det ikke er såkalt kjørevarmer men en parkeringsvarmer. Merk: Selv om den er utvidet til parkeringsvarmer kan den fortsatt brukes som kjørevarmer. (Den er programmert til å starte automatisk hvis det er under 4grader) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrTabley Skrevet August 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Gjelder fortsatt det at man bør kjøre like lenge som den har stått på?For min del tenkte jeg at jeg skulle sette den på en halv time før jeg kjøre men kjøretiden blir nok ikke mer enn 10-15 minutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Jepp, det samme gjelder. Skal den stå på 30min hver gang og det kun er 10-15min kjøring bør du vedlikeholdslade batteriet en gang i uken for å slippe flatt batteri, forutsetter at batteriet er i god stand. mrTabley reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrTabley Skrevet August 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Det blir ikke problemer med koksing? Ser at det skrives mye om det. Edit: Du skriver at den starter automatisk ved -4. Regner med at det betyr når man starter motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Les hva jeg skrev lenger opp Hvis den går 30min før du starter bilen + 10-15min under kjøring er ikke det noe å tenke på. "Den bør også helst få brenne/gå i minst en halv time en gang i uka hvis det er mye småkjøring og slikt. Hvis den går +/- 20-25 min hver gang er ikke dette noe du bør tenke på." Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrTabley Skrevet August 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Tusen takk for hjelp!!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Det er det vi er her for ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg