Gå til innhold

Nybegynner bygge SQ/SQL anlegg i Mercedes w212 sedan

Ranger emnet


cateid

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Eg ønsker og bygge stereo i bilen min og må si eg er veldig splittet om eg skal gå for SQ eller SPL anlegg. eg vil ha i både pose og sekk! smile.gif

Har derfor kommet frem til at eg behøver litt kvalifisert hjelp og helst upartisk (ikke forhandler eller selger).

Har selv en forkjærlighet for Rockford Fosgate og Focal fra mine yngre dager når målet var å slå pusten utav jentene i baksetet.

 

Nå skal eg legge frem det som eg har funnet av interesse (som gammel RF mann har eg kunn sett på RF).

Komponentsett : Focal 165KR i alle 4 dører.           2980,- x2               = 5960,-

Forsterker til komponentsett: RF Punch P400X4                                   = 4190,-

Subwoofere: Rockford Fosgate T2 D412                4590,-  x2               = 9180,-

Forsterker til subber alt 1: Rockford Fosgate T1500-1BDCP 6990,- x2 = 13980,- 

Forsterker til subber alt 2: Rockford Fosgate T2500-1BDCP                 = 14995,-

Evt Rockford Fosgate 3Sixty Linjedriver (hvet ikke om det hjelper)        = 1195,-

 

SUM med alt sub amp 1                                                                         = 34505,-

SUM med alt sub amp 2                                                                         = 35520,-

 

Så kommer det jo seff litt kabler å støydempingsmatter etc.

 

Er dette et bra oppsett for SQ som samtidig kan lage litt trøkk for meg som er så glad i RF?

Evt hvilken kasseløsning gir best kompromi mellom SQ og SPL?

 

EVT hvilke andre komponenter burde eg heller legge i listen mitt for samme budsjett?

 

Håper på mangen gode sakkyndige svar.

På forhånd takk!

 

Cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med høyoppløselig 96/24 digital lyd hele veien?

 

Dette kan du få for mindre enn dette budsjettet.

Hei, takk for at du tok deg tid til å lese spørsmålet mitt og gi et svar. Du har hær svart med et spørsmål. Du må nesten forklare det litt nermere å feks komme med elsempler på utstyr.

Hadde eg kunnet svare deg på ditt spørsmål så hadde vel mitt spørsmål som utgangspunkt vært et annet eller bortfallt helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF er desverre ikke i nærheten av hva det var før, og man betaler nå masse bare for navnet..... Du vil med andre ord få mye mere for pengene, hvis du velger noe annet.

Selv er jeg godt over gjennomsnittet interessert i bilstereo (Har vel muligens et lite snev av autisme ;) ) og har drevet med det på forskjellige nivåer i over 20år nå. Har en forkjærlighet for SQ, men det går mest i SQL hos folk.

 

Jeg regner med du vil legge litt tid og jobb i dette (det er jo halve moroa), men trenger du noe hjelp eller tips, så send meg gjerne en pm, så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan :)

Du skriver du ønsker upartiske tips, men de fleste har nok en forkjærlighet for visse merker, det har jeg også, men det er fordi jeg hele tiden tester mange forskjellige merker, slik at jeg holder meg oppdatert på hva som er hva...

 

Ps, Elutstyr har også rimelig god peiling på ting, så du bør ta til deg tipsene du får derfra også, og de har da litt av hvert som funker bra de også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår