Gå til innhold

Vattnisser

Ranger emnet


Tut-tut

Anbefalte innlegg

Skriver dette i sinne, så jeg sensurerer meg selv litt....
 

Kupevifta på bilen slutta å virke.

OK, jeg har car protect bruktbilfosrikring so dekker elektriske feil. Så jeg leverer bilen hos forhandler...som bruker 11 timer på å lokalisere feilen. Uten å reparere den. De vil spørre meg først siden ny kupevifte koster 6000 kroner. Det er motstanden som er gåen, men akkurat på min model

er denne inegrert og kan ikke byttes. (VW Touran 2.0 TDI Highliner med Climatronic klimaanlegg). Og deler er bare dekket 40% siden bilen er gått x antall km.

Ok, da ville jeg heller se om andre kunne gjøre det billigere. Et lokalt verksted kunne det men delen var vanskelig å finne så det ville ta tid. 
Ok da bestilte jeg heller ny kupevifte selv, dvs fikk en fra Toten Billopphuggeri, som gav utmerket service, og fikk den sendt sprenstreks opp hit til Nord.

Hvorpå jeg bytter ut den ødelagte kupevifta selv på 5 minutter, da den ligger helt greit til under dashbordet på passassjersiden. 

Så tar jeg en kikk på den gamle vifta...og motstanden med elektronikken som hører til er helt klart utbyttbar. Forhandlers verksted har tydeligvis hatt den ut selv, fordi bltene/skruene som holder den på plass var halveis skrudd av, så de har ikke giddet å skru dette skikkelig til når de feilsøkte engang. Koblet vifta rett på 12 volt og den går fint. Har søkt opp  motstanden, og den koster 400 kr.

Min kompetanse på området: GK Elektrolinje, med karakteren 2 i elktrofag for 30 år sidem (nei jeg ble aldri elektriker).

Hva sier man til slikt? Anmelder dem for forsikringssvindel, og forsøk på svindel?


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår