SeaWolf Skrevet Juni 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2015 Heisann, Jeg har akkurat gått igang med å bytte bremseklosser og skiver på min Mazda 6. Da jeg skulle ta av de gamle klossene fant jeg ut at flere av "låsepinnene" (jeg vet ikke om det er riktig terminologi, men det er ihvertfall de tynne metallpinne formet som en "V" man setter i på toppen av bremseklossene) var enten borte eller rustet fast. Det samme gjelder de tynne dekslene / platene (igjen ikke sikker på terminologien her) man legger på ytterkant av bremseklossene. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt nye av disse (raskt)? Ingen av delene følger jo selfølgelig ikke med nytt sett med klosser. Jeg forsøkte på Biltema men fant ingeting på nettsidene dems. Hvor viktig er forresten de dekslene man setter på uttersiden av bresmeklossene? Jeg ser ikke helt funksjonen. Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2015 Dekslene man setter på utsiden er for og forhindre bremseskrik. Du trenger monteringssett for bremseklossene og litt merkelig at de ikke har det på biltema. Du kan prøve Bilxtra,Meca eller mekonomen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaWolf Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2015 Takk for svar. Fant faktisk monteringssett på Biltema :) Men jeg finner ikke dekslene hos noen forhandlere. Er dette noe som vanligvis følger med bremseklossene hvis det er nødvendig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 23, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2015 Noen ganger følger de med klossene alt etter hvor du kjøper dem. Ingenting i veien for at du kan monterer klossene uten disse platene,men det burde gå an og få tak i dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg