ghettocruiser Skrevet Mai 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 hei, har et par 18" felger jeg skal kjøpe dekk til. hva er mest vanlig dekkdimensjon? ønsker kjørekomfor fremfor utseende. 225/45-18 ? vil denne dimensjonen subbe eller skape trøbbel med speedometer? det er en 2003mod passat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 225/40-18 er det som blir nærmest original rulleomkrets, men komforten vil lide for utseende, enda mer om bilen er senket. Denne dimensjonen vil heller ikke subbe på original bil. Er du ute etter komfort så er 16" eller 17" veien å gå Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghettocruiser Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 tenkte meg at jeg måtte ned i str.. :/ nettop kjøpt bilen og det fulgte med bare 18" sommerhjul med utslitte dekk.(har ikke kommet til å kjøpt 18" selv) så var det om man skal kjøpe 17" felg og dekk, eller kun nye 18" dekk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghettocruiser Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 en annen ting er at bilen skal in på eu kontroll i sommer.. vil vell neppe bli godkjent med 18" eller? hva er største tillat str på hjul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 Så lenge du holder deg innenfor rulle omkretsen på 5% av orignale dim + ikke forandrer ET med mer enn 7.5 per hjul fra det originale så skal du ikke få noe problem på EU eller teknisk kontroll. Har selv kjørt med 19" felger på en Golf 4, med 235/35 dekk. Originale på bilen er 195/65. 235/35 er 1.9% større og innenfor det lovlige. Null anmerkninger på EU kontrollen Bortsett fra en morsom kommentar da jeg hentet bilen "Du fant ikke noen større felger til bilen? :P" Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg