Gå til innhold

Trimming av 190 2.5 turbodiesel


Power 68

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig kjøpt meg en Mercedes Benz. Valget falt på en 1990 modell 190, 2.5 turbodiesel med motor OM602.962. Jeg kjøpte riktig nok en donor, delebil. Planen er å kjøpe en 190, 2.5 sugediesel med manuell girboks og flytte over de nødvendige tingene (motor etc). I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper at noen med solide kunnskaper på Mercedes Benz kan svare på.

 

1. Hva må flyttes over på sugedieselen for at et slikt motorbytte kan bli godkjent av biltilsynet? Må forhjulsoppheng og bakhjulsoppheng flyttes over fra turbodieselen til sugedieselen? Hvis det ikke er nødvendig, hva må da flyttes over? Kan et hvilket som helst bilverksted flytte over de nødvendige deler og dokumentere dette slik at biltilsynet godkjenner dette, eller må dette utføres av et godkjent bilverksted fra Statens Vegvesen?

 

2. Hvilken dieselpumpe er lurt å bruke for ytterligere trimming, sugedieselpumpen eller turbo dieselpumpen? Målet er 250 hk. I første omgang satser jeg på å sende pumpa til Diesel mekken i Sverige for oppgradering. Deretter vil jeg sette på en større turbo.

 

3. Vil det utgjøre noe på effekten hvis jeg bruker komplett topp fra sugedieselen på turbodieselen? Vil kamakselen få et høyere løft sugediesel toppen enn det den gjør på turbodiesel toppen? Vil det utgjøre noe på effekten?

 

4. Hvor kan jeg få tak i clutch, trykkplate og utløserlager som vil takle den økte effekten?

 

Håper at noen kan svare på spørsmålene mine. På forhånd takk. thanks.gifyesnod.gifbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår