Gå til innhold

Lakkrens og polering ble ikke bra

Ranger emnet


Audimann1111

Anbefalte innlegg

Hei, jeg brukte lakkrens og polering fra Biltema ( http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Clay-Bar-Kit-2000031054/ ) med det ble ikke bra. Hva kan jeg ha gjort feil? Bilen er svart av farge BTW. Tok først avfetting, vaska med bilshampo også tørka jeg bilen med mikrofiberkluter. Men synes mikrofiberkluter var elendig til og tørke bilen med! Er det det dere bruker? Ble nå sånn passe tørt tilslutt.

 

Så begynnte jeg med denne leira. Men lakken virka ganske grei, syntes ikke det virka som den lugga så mye på lakkken. Men når jeg så var ferdig med dette og skulle legge voks på så ble det jævlig. Fikk liksom ikke polert vekk ordentlig fra lakken. Så det ble sånn hinne igjen de fleste plasser. Faens dritt. Har brukt lakkrens og polering før for mange år siden , men aldri opplevd at det ble så jævlig som dette. Hva kan jeg ha gjort feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første feilen er vel produktene fra biltema? Hørt mye negativt om de. Spesielt bilvask biten

 

Har du prøvd autoglym produkter? Jeg har ikke drevet så mye med grundig bilvask før, men jeg gikk for noen autoglym produkter da jeg prøvde meg. 

 

Vasket bilen med Meguiars NXT og tørket den med sånn skinn klut etterpå. Etter det gikk jeg på med Autoglym Paint Renovator. Ble da kvitt oksideringer og annet dritt i lakken. Brukte riktig påførings pad. Avsluttet det hele med Autoglym Super Resin Polish og Autoglym Extra Gloss Protection

 

For å være første gang er jeg meget fornøyd. Lakken er dyp sort og pen. Veldig glatt :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt endel biltema produkter på en rød bil som var blitt skikkelig matt. Da med rubbing , noe produkter fra Turtle. Det ble bra. Har også brukt Meguiars, det ble veldig bra.

 

Men syntes ikke bilen ble ordentlig tørr når jeg tørka den med mikrofiberkluter, og det var kluter fra flere forskjellige merker, brukte tilsammen 6 stk kluter på jobben (inkl tørk, polering, legge på) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår