Gå til innhold

Vakuum problemer på 1.9tdi bls 07mod

Ranger emnet


Kaspo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en octavia 07mod med en 1.9tdi BLS motor i.

 

I den siste Mnd har jeg begynt å oppleve problemer med bilen. Først begynte det med at i lavt fart som på parkerings plasser begynte bremsen å pumpe seg opp uten å gå inn igjen før jeg trykket på gassen eller kjørte vanlig! Etterhvert begynte bilen og gå dårligere og dårligere og nå har den nesten null krefter før 2000 rpm men over det går den helt vanlig og godt. Så før Turboen slår ordentlig inn er den helt dau.

Så har jeg målt turbotrykket og fant ut at på tomgang så suger den -15 bar vakuum og når jeg kjører og trykker forsiktig gass så suger den mellom -10 til -15 bar og når jeg gir på over 2k rpm så lader den vanlig 1.2 bar (bilen er chipet/mappet)

Nå har bilen begynt å slå seg inn i nødmodus itillegg når jeg putrer på rundt 2k rpm og feilkoden er p0299 (turbo underboost) men, det er ikke rart når den ikke klarer å suge noe luft men istedenfor får - vakuum... Men er bare å slette koden så er den fin igjen, og må bare ikke ligge på 2k

 

 

Så har vi prøvd å høre etter noe lekasje i en slange eller noe og prøvd å koble ut styrings greiene til vakuum, de små boksene som styrer vakuum. Den nærmeste Turboen utgjorde ingen forskjell men når vi koblet ut den som sitter til høyre når du står foran bilen så sluttet den å suge vakuum fra Turboen!!! Vi tok av vakuum slangen som går til Turboen men motoren var i gang og da sugde den luft på tomgang, koblet vi ifra den styringen så sluttet den å suge!

 

Er det noen som har vært borti dette før og vet eventuelt om det er bare å skifte ut den? Husker ikke navn på den, er noe med 70/72 og et eller annet

Fordi vakuum pumpen virker som er i orden

 

Setter pris på hjelp!

Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår