Gå til innhold

Masse spm om BMW!

Ranger emnet

CalibraT

Anbefalte innlegg

Originally posted by BMW-328

det var mystisk bra. Orginal 535i gjør det på 7.5sek og det er STOR forskjell på en bil med en fører kontra fullpakka bil med 4 folk . Det skilte hele 2.5sek på min når den var fullpakka.

ingen tvil om at den kjører fra 325 turbo (den jeg hadde ihvertfall) og e30 m3 uten problem.

Den er jo riktignok ikke helt orginal men likevel. En kompis har kjørt supra av nyere karossen (som også er ganske rask) og mente 535èn gikk en god del bedre. Uten at jeg har noen klarerere fakta om sist nevnte enn at han mente den gikk bedre.

Har også endel andre kompiser som har sittet på med trimma cosworther o.l. som også mener den går bedre. (jaja nok skryt:rolleyes:)

Men dere får tro hva dere vil.

Har inntrykk av at endel av dem blir litt dovne gjennom åra. Noen går bra mens andre er bare daffe

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 318i fra 86, og komforten er konge den.. nå har jeg riktig nok full M interiør i min, men uansett, deilige seter og god plass uansett høyde.. går kanskje itt utover de som skal sitte bak..

Men det er vel teens uansett, så det tar ikke store plassen? :P

Motormessig så er jeg fornøyd med min 318i, den får meg rundt på gruslagte parkeringsplasser, og går greit på motorveien..

Nå skal det nevnes at min første bil var en litt daukjørt Jetta 1.8l fra 84..

Men alt i alt er jeg veldig veldig fornøyd med BMW kvalitet, alt virker mye mer gjennomført..

BTW, er det pratisk mulig og børne litt på asfalt med 318i? eller er det bare jeg som er evneveik?

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Jeg kjører 318i fra 86, og komforten er konge den.. nå har jeg riktig nok full M interiør i min, men uansett, deilige seter og god plass uansett høyde.. går kanskje itt utover de som skal sitte bak..

Men det er vel teens uansett, så det tar ikke store plassen? :P

Motormessig så er jeg fornøyd med min 318i, den får meg rundt på gruslagte parkeringsplasser, og går greit på motorveien..

Nå skal det nevnes at min første bil var en litt daukjørt Jetta 1.8l fra 84..

Men alt i alt er jeg veldig veldig fornøyd med BMW kvalitet, alt virker mye mer gjennomført..

BTW, er det pratisk mulig og børne litt på asfalt med 318i? eller er det bare jeg som er evneveik?

Jeg hadde 316i Coupe E30, den spant som bare pokker. Artig bil å leke seg med selvom den mangler litt power.

En kamerat hadde 318is E30, den kunne du stå stille å børne med, gikk ganske greit også.

Tilogmed 316i E46 til mamma spoler på asfalt ved bare å gi gass med 215 lisser.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som faen, jeg har 205 lisser og klarer ikke og få til en stillestående børn...

Jeg ruser den godt i første og slipper ut med clutchen.. den bare bykser frem :P

Er rimelig gode asfalt dekk, men de er elendige på vått føre :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det iallefall ikke til, er det jeg som satser for lite, eller kan det være noe med at dekkene har for godt feste til asfalten?

Er ikke sånn at jeg skal børne hele tiden, men jeg vil gjerne klare det engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

dagens 316 og 318 er vesentlig forbedret da:) Ny 318Ci har nesten 2liters 4er og 143hk.. 0-100 9.2sek.. Min gamle 320coupe med 2liters 6er og 150hk var oppgitt 9.9..

Riktig det her. Nå er bilen til mamma riktignok en 99 mod med 1.9 litern på 105 hk. Jeg synes den er på noen måter raker motsetningen til mange andre BMW motorer. Motoren har ikke allverdens med hk, men dreimomentet er forholdsvis bra og du får maks nm tidlig i turtallsregistret. Forøvrig så er den ekstremt bensingjerrig, har hatt den nede i 0.54 l pr. mil.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider