Stingah Skrevet Mars 24, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2015 Hei Bytte hjullager i dag og oppdaget at ene glidebolten på braketten som holder caliperen ikke rørte seg. Måtte bruke makt for å skru litt på den og da kom det rustvann ut fra belgen. Er det da nødvendig å bytte hele braketten eller kan man bytte denne bolten? Fant ingen god måte å gjøre det på i så tilfelle. Ser Biltema har et sett glidebolter til min bil, men aner ikke om det kan brukes... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2015 Jeg kjøpte nye glidebolter til min A6 på bilxtra da jeg overhalte bremsene. Betalte ikke store greien for de. Fikk da med ny glidebolt, smøring og belg. Gikk som en drøm det. Bare husk å rengjør litt inni der hvor glidebolten glir (veldig fint sandpapir f.eks) Edit: Husk å sjekk tykkelsen på glidebolten. Mål den gamle og sjekk den nye ;) For å være 100% sikker Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2015 Takk for tips, skal høre med dem :) Problemet mitt er at jeg ikke helt skjønner hvordan man får disse glideboltene løs..? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2015 Er jo bare å skru de ut? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2015 Niks. Skrudde som en gal mann og de snurret bare rundt. Men da er det vel noe galt med andre ord. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2015 Er vel nr 3 du skrur på? Du må også holde igjen nr 2 på bilde. Sett en fast nøkkel på den mens du skrur på nr 3 (Bilde er for illustrasjon) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2015 Ja det er slik man løsner hele braketten, men selve glideskruen står fast inne braketten. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg