snoop Skrevet Mars 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2015 er det noen andre som har zafira sin 1,9 cdti motor som hører plystring/uling fra turbo når man gir gass? har en kamerat som alltid klager på at han ikke liker lyden og mener noe kan være feil. han jobber på bilverksted som kundemottaker til et annet merke. lurer bare på om noen andre hører turboen på sin diesel?? skal på langtur til europa om noen mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2015 Er alltid litt plystrelyd fra en turbo, men det skal ikke være uling. Du kan ta av slangen inn på turbo og kjenne etter om det er mye slakk i akselen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoop Skrevet Mars 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2015 årsaken jeg spør er at jeg for litt siden oppdaget at en slangeklemme mellom luftfilterboksen og motor hadde røket. slik at den hadde trukket luft der, og det var litt urenheter i røret. så det er gått rusk å rask inn i turboen. og den uler veldig bra under kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 10, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2015 Vanskelig å gi noen diagnose, men gjør som jeg skrev i forrige innlegg. Litt urenheter er et alltid, da veivhusventilasjonen går inn i luftfilterboksen din, men hvis det var andre partikler er det ikke utenkelig at det kan ha gjort skade, men det er mindre sannsynlig at det er turbo som har tatt skade. Har det skjedd noe er det mest sannsynlig inne i motoren, så som slitasje på sylindervegger. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snoop Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2015 har nå byttet turbo og lyden er helt borte, prisforskjell på 10000 mellom 2 merkeforhandlere som ligger ca 4 mil fra hverandre. og den ene eier den andre;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg