Askeraudi Skrevet Februar 21, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2015 Har en audi a6 98 modell som jeg vet har slitte foringer i nedre bærearmer. stabstag er også slitent. kan noe av dette lage en type klonk klonk lyd når man svinger og kjører på ujevnt underlag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Owelbrain Skrevet Februar 21, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2015 Jaahh da "klonker" d! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askeraudi Skrevet Februar 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2015 Hvor lenge kan man kjøre med sånt når det nettopp har begynt å lage lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2015 Finnes ingen fasit på hvor lenge du kan kjøre. Kommer helt an på underlaget og kvaliteten på delen. Jeg har kjørt i hele vinter med dårlig stabstag (klunke lyd) Har ikke byttet enda, men skal nok få gjort det da sommerdekka skal på Du burde ikke utsette det så lenge. Dårlig forstilling sliter mer på dekk og hjullagere. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askeraudi Skrevet Februar 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2015 Åja, lyden her kom for 2 dager sia. Men skal jo bytte nedre bærearmer og stab stag om 1 uke ca. Tenkte bare på om det kunne være bærearmene som lagde lyd, vil jo helst ikke at noe mer skal ryke. Er dyrt nok som det er :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet Februar 23, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2015 Kan vel være drivleddet også? Har vel en tendens til å lage slik lyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet Juli 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2015 Fant du ut hva som klunket?Jeg har klunket siden i vinter og finner ikke ut hva.. Jeg har byttet stabstag (framme/bak) og begge øvre bærearmer. Verkstedet har ikke funnet ut eksakt hva som lager lyden, og jeg mistenker noe i støtdempertårnet. Trenger litt tips, man hører det best i lav fart på ujevt underlag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askeraudi Skrevet Juli 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2015 Ja, lyden fikk jo over når jeg fikk bytta stabstagene og bærearmene :) Sjekka om det kan være hjullager eller endeledd? Eller nedre bærearmer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet Juli 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2015 Hjullager tviler jeg sterkt på da det klonker kun i "vaskebrett" eller småhumper. Jeg har byttet endledd og styrestag... Enten er det nok nedre bærearm eller noe i støtdemperene. Men to verksted har ikke funnet noe på nedre bærearmer... Ett mysteium... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askeraudi Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2015 Hmm, ja noen lyder er å forblir er mysterium. Men så lenge lyden ikke blir værre så er det vell greit? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg