Gusern Skrevet Februar 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 den ulyden er som følger: Høres ut som en dieselbil på tomgang fra girkassa/clutch. Når jeg spidder på så går den vekk littegrann før jeg slipper gassen igjen. Den er ikke sånn hele tiden , men ofte. Å det bråker endel. Trodde først det var noe løse deler i katten, men det var det ikke. Har ikke bytta girolje på den på 1 og et halvt år, den tiden jeg har hatt bilen. kan det ha noe med det å gjør? Når det er sagt så er det ingen forskjell om jeg trår clutchen inn i fri eller i gir.. lyden er den samme fordi.. men som sagt den forsvinner litt akkurat i det jeg gasser på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2015 kan verre utløserlager som er dårlig som ikke går heilt som den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Februar 23, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2015 mulig har ikke peiling på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 23, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2015 Her kan du se på bilde kan verre lageret der som kan verre slitt og ikke løser seg ut eller henger eller er slitt rundt så det ikke tar så veldig bra kan gi lyd? Men dette er jo en veldig stor jobb og få sjekke da det er mye tid og jobb som må til. Men det kan jo også verre et drev som er dårlig/ trykkplata er slitt. Men om du skal ned med kassa så er det jo like godt å bytte clutchen gir og clutch er ikke så godt gi en forklaring på når det veldig mye inne i en kasse. Men et nytt lagger koster ikke mer en ca 130 kr på møller som ikke er så veldig dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2015 clutch er bytta, og problemet er der fortsatt. Har lagt merke til at tempmåleren er noe ustabil, og vil ikke opp på 90 grader, med mindre jeg står på tomgang en liten stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2015 Du har vel en dårlig termostat. Bytter du den så skal du ha ny kjølevæske på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2015 termostaten ble bytta for et års tid siden. men er igrunn den lyden som er mest irriterende nå. finner ikke så mye om det på nettet heller :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2015 Uoriginal eller original termostat du har? Uoriginal termostat har en dettes til å rykke etter en liten stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2015 orginal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2015 Du kan ha tull med temp føler også det kan du se med en diagnose test. Det kan jo verre at du ikke har fått montert clutchen riktig eller den trykkplaten ikke er heilt bra så den ligger og lager litt lyd. Utløsere lageret kan hende er slitt inni også den kan gi lyd er den runde du ser på bilde lenger opp her? Pil nr 1 den runde som går inn i clutchen. Om ikke den er byttet så kan den gi fra seg litt lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mai 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2015 ja jeg vet ikke. lyden er den samme med den nye og gamle clutchen. skal lese av feil en dag å se hva jeg har :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg