Gå til innhold

2004 vectra drar dårlig

Ranger emnet


Zilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 2004 vectra med 1,8 liter 122hk. Bilen starter alltid, varm eller kald. Jeg syns det til tider kan lukte litt bensin ved oppstart har også fått opp feilkode fra op-com som sier "P0170 - Fuel Trim System Rich".Det lyser ikke i noen varsellamper i instrumentpanelet. Bilen går godt når den er kald men når den er varm så er drar den skikkelig dårlig, nytter ikke å ligge på motorvei med cruisecontrol på i 110 hvis det kommer en bakke, da må jeg gire ned å gi bånn gass for å greie å komme opp bakken i ca 80km/t. Dette er selvfølgelig frustrerende og bilen bruker mye bensin!

Jeg har byttet plugger, luftfilter og lamda før katalysator. Har også gjort ren luftmengdemåler med elektronikkrens. Flott hvis noen har tips eller forslag til hva jeg bør gjøre....Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du gjorde ren LMM med elektronikkrens? Om LMM er defekt så hjelper det nok ikke å spraye den full av rens. 

 

Da min A4 1.9TDI gikk som en dass var det pga defekt LMM. Jeg hadde store problemer å holde fartsgrensen. Måtte også bruke krabbefeltet på motorveien for å ikke lage kø bak meg. Etter jeg kjøpte ny LMM gikk bilen godt igjen. Tilbake til normal stand. 

 

Så ville ikke friskmeldt LMM helt enda selv om du har renset den. Merker du noe på bilen om du kobler fra LMM?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har kjøpt ny LMM, satt på den, kjøpt ny temp.føler og satt på den også. Jeg synes det hjalp litt men bilen drar ikke skikkelig når den har blitt varm nå heller. Lurer på om det kan være lurt å gjøre reint throttle bodyn og egr ventilen.. Dersom ikke det heller løser problemet hva kan det da være? Noen som har forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår