bennybone Skrevet Februar 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2015 For en måneds tid siden byttet jeg motor på avensisen på grunn av et sykelig oljeforbruk og er stort sett fornøyd med "nye" motoren. Men jeg opplever en god del tikking på tomgang, både kald og varm motor. Værst på kald motor da. Høres ut som en diesel.. Jeg er rimelig sikker på at det er ventilløfterne siden lyden kommer fra toppen. Det jeg da lurer på er om det er hydrauliske ventilløftere eller manuelle, noen som vet? Motornavnet er 1ZZ-FE, 1,8l bensin som har gått 130.000km og er en 2006 modell. Denne bruker omtrent ikke olje, drar veldig godt og er tørr og fin å se på. Kan jo også nevne at den går litt ujevnt på tomtang når motoren er varm, alt fra 750rpm til 900rpm, og på det laveste vibrerer den lett.. Det settes pris på alle forslag:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet April 26, 2015 Rapporter Share Skrevet April 26, 2015 Sjekk Tenningen på den / Om kamkjedet sitter riktig, fått samme symptomer på en eldre bil ved at registerkjede var en tann feil. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg