Audimann1111 Skrevet Februar 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2015 Hei, hvordan senker man Audi 80 tdi avant b4 ? Vet ihvertfall at man må ha fjærklemmer. Bør kanskje kjøpe muttertrekker også ellers går det vel lang tid og skru manuellt? Men er det lettere og sette på senkefjærene bak? Altså står de utenfor demperne? Hvis man bare bytter senkefjærer framme og har originalfjærer bak, vil man kunne få det godkjent i vognkortet (TUV fjærer framme) hvis man tar 4hjulskontroll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2015 Fjærklemmer må man ha da man skal av med fjæra. Mye spenn på fjæra. Mutter trekker gjør jobben mye lettere, men ikke umulig å gjøre det manuelt. God trening det ;) Bare husk å spray fjærklemma med mye smøremiddel/olje mens du holder på. Så går ting mye lettere. På min gamle A6 satt fjæra utafor demperen. Der byttet jeg fjærer veldig raskt. Løftet opp bilen på begge sider. Løsnet på nederste feste på demperen og da falt begge fjærene ut. På med nye og skru på demperen igjen Du bør bytte foran og bak da du skal på med andre fjærer. Så du får lik hardhet og høyde rundt hele. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Februar 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2015 Det viktigste er jo att bilen er senket framme :) Men lurer litt på om fjærene bak er utenfor demperene eller rundt dem. Er de utenfor er det jo lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2015 Hvorfor er det viktigst? Viktigste er vel at bilen er like rundt hele og sitter godt på veien? Utifra bildene jeg har er fjæra rundt demperen Audimann1111 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2015 Utseendsmessig også, bilen er jo høy som en pick up framme. Faktisk høyere framme enn bak så det ser ut som den steiler så og si. Senker man den bare framme så vil den nok jevne seg ut. Er det jeg mener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2015 Kjøp coilovers :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2015 Utseendsmessig også, bilen er jo høy som en pick up framme. Faktisk høyere framme enn bak så det ser ut som den steiler så og si. Senker man den bare framme så vil den nok jevne seg ut. Er det jeg mener. Derfor man får kjøpt 60/40 sett f.eks ;) Dvs 60mm senk foran og 40mm bak ;) Da går du en bil som står rett Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2015 Joda 60mm er lavt, men da må man bytte støtdempere også, coilcovers er også nice, men jeg ser ikke helt vitsen og bruke mere penger på dette en bilen er verdt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2015 Da er det jo best å kjøre originalt Skal du på med senkefjærer så får du en utgift på bilen som er Senkefjærer + 4hjulskontroll + lys kontroll + kontroll hos BT. +/- 2000kr utenom senkefjærene. Så totalprisen på senk blir fort 3-4 tusen kroner. Om ikke mer, spørs på hvilke sett du kjøper Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2015 Hva koster det og få BT og skrive inn i vognkortet at den er godkjent senket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 9, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2015 Hva koster det og få BT og skrive inn i vognkortet at den er godkjent senket? Sist jeg gjorde det (2011) kosta det rundt 500,- Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 10, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2015 Jeg godkjente en bil i 2014. Kom på +/- 500kr den timen hos BT. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg