Jesper1201 Skrevet Desember 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2014 Siden det står oppført der antar jeg at det er samme. Men jeg ville starta med oljetrykksbryter, den er mye lettere å skifte og koster ikke rare greiene. Hadde vært interessant å visst hva oljetrykket faktisk var, kjenner du den/de som sjekka det og/eller vet du hva de leste av? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Desember 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2014 tror nok at det er pumpa :/ hørte ulyd litt i motoren istad så stoppa bilen helt og la den stå til jeg kjøper ny pumpe tror ikke de jeg var hos var no flinke :/ han bare sa at det var bra Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2014 Hvis du bor i nærheten av Østfold kan jeg kjapt hjelpe deg med å lese av oljetrykk, men hvis du allerede har hørt unormale ulyder er det nok ingen vits. Du kan bytte den pumpa for å se om det blir bedre, men hvis det faktisk har vært for lavt oljetrykk vil motor allerede ha pådratt seg skader, spesielt siden du sier du har hørt lyder. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Januar 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2015 Jeg bor i DrammenJa, men jeg har nesten ikke kjørt med bilen og den dagen jeg hørte det drev jeg bare å sjekka bilen og lot den gå på tomgang og da den ble skikkelig god og varm så hørte litt rare lyder... men når motoren er kald eller da den ikke blitt veldig varm så hører man ingenting og ingen lampe lyser heller.. den lyser bare hvis jeg kjører i 80 eller 90 km lenge i lave fart som 20 til 60 skjer det aldri noe.. aldri no lampe som lyser da Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2015 Det du sier her gir meg bare enda sterkere følelse av at du faktisk får dårlig oljetrykk. Når du kjører langt og i høy hastighet blir motorolja varm, å jo varmere den blir jo tynnere blir den, når den blir tynn blir det automatisk mindre trykk. Hvis da pumpe er slitt eller lagerklaringer er blitt for store vil du slite med oljetrykket slik du beskriver. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2015 Ja, er nol dårlig pumpe for så lenge motoren er kald så er alt bra! Så fort den er varm så lyser den og hvis den har stått si over en halv time så hører jeg ulyd. Er nok tett/dårlig pumpe. . Men jeg skrur litt selv men er usikker på pumpa og hvordan jeg skal skru ut den.. den går vel rundt med en kjede? Hvordan skrur jeg ut den kjeden? Takk for alt svar jeg har fått!! Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Januar 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2015 jeg bytta trykkføleren og alt ble bra :) målte trykket selv og det var bra! Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.