Kimso Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Hei! Kjøpte en nr. 2 bil til konen i juli. En 2001 Corolla 1.3 VVT-i. Motorkode 4ZZ-FE. Etter en liten stund ser jeg at den bruker fryktelig mye olje. Den har gått 178.000km nå. Vi har kjørt den 5.000km og etterfyllt 5L olje. Så den bruker rundt 1L/1000km. Dette kan neppe være normalt. Det er også en ulyd fra motorrommet. Litt sånn skrangle aktig. Den er synkron med turtallet men høres kun i noen registre. Jeg har hørt litt om at disse kan bruke litt mye olje grunnet for små stempelringer og lignende, er det dette som kan være tilfellet her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla 2003 Skrevet April 6, 2015 Rapporter Share Skrevet April 6, 2015 Jeg har samme problem, men på en 3zz-fe fra 2003. Den har gått 150 000 km. Er det kun ny motor som kan fikse dette problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet April 26, 2015 Rapporter Share Skrevet April 26, 2015 Er vel nye ventiltetninger og stempelringer som gjelder for å stoppe oljebruken.Styr unna 1 , 1,3 og 1,4L Toyota motorene.. Bare problemer med de sier folk, Selv har jeg 2 Britiske corolla'er (E12 3ZZ-FE og en E123 TSport 2ZZ-GE) og 2 Japanske Eldre Corolla'er og ingen av de bruker olje (4A-FE og 4A-GE) Men ingen av de har rundet 170 000km heller.Og lignende tilfelle har jeg skrudd på men da på en 1,3 Motor fra 2001 Corolla. Slitte stempelringer var årsaken.Om et verksted skal gjøre denne prisen ville jeg hørt litt rundt da det kan koste en god del. Prøv heller å gå over på litt tjukkere olje / Mineral olje (Ikke syntetisk /Del Syntetisk)Da den er litt tjukkere konsistens forsvinner den ikke like lett, men smører dårligere en kald motor. Torbo reagerte på dette 1 Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordli Skrevet Desember 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2015 Hei! Jeg har samme problemet på en av mine. En 1,4 2002 mod. Ser at det er mulig å få tak i en motor til en grei pris med lav Km. å jeg foretrekker nok og bytte i stede for å ta en helt i fra hverandre. (det ser jo ikke så trangt ut i motorromet her?!) om jeg må bytte stempelringene, er det ikke da like greit å bytte hele greia? Motoren skal jo ut uansett |-) Men om motor skal byttes. Vet noen av dere om et av de større motorene passer på Girkassa, evt det andre? 1,6L for eksempel Siter - 1968 Chevrolet Camaro 350 SS - 1999 Subaru Forester 2,0 (Vinterbilen) - 1999 Audi TT 1,8T Roadster - 2002 Toyota Corolla 1,4 VVT-i - 2000 Honda S2000 2,0 VTec - 5x 1995 Ford Probe 2,5 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Januar 17, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2021 På 4/26/2015 den 3:42 AM, RobinDrift skrev: Er vel nye ventiltetninger og stempelringer som gjelder for å stoppe oljebruken. Styr unna 1 , 1,3 og 1,4L Toyota motorene.. Bare problemer med de sier folk, Selv har jeg 2 Britiske corolla'er (E12 3ZZ-FE og en E123 TSport 2ZZ-GE) og 2 Japanske Eldre Corolla'er og ingen av de bruker olje (4A-FE og 4A-GE) Men ingen av de har rundet 170 000km heller. Og lignende tilfelle har jeg skrudd på men da på en 1,3 Motor fra 2001 Corolla. Slitte stempelringer var årsaken. Om et verksted skal gjøre denne prisen ville jeg hørt litt rundt da det kan koste en god del. Prøv heller å gå over på litt tjukkere olje / Mineral olje (Ikke syntetisk /Del Syntetisk) Da den er litt tjukkere konsistens forsvinner den ikke like lett, men smører dårligere en kald motor. Har du sjekket at veivhudventilasjonen er i orden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.