aregar Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Har blitt fortalt at om man har mer enn 5 biler registrert på seg selv i løpet av et år blir man regnet som forhandler. Har også hørt at det blir regnet ut likningsverdi av alle bilene for hele året ikke bare den tiden man har hatt bilene. Noen som kan bekrefte eller avkrefte påstandene? Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by aregar Har blitt fortalt at om man har mer enn 5 biler registrert på seg selv i løpet av et år blir man regnet som forhandler. Har også hørt at det blir regnet ut likningsverdi av alle bilene for hele året ikke bare den tiden man har hatt bilene. Noen som kan bekrefte eller avkrefte påstandene? jeg spurte en jeg jobber med som bytter bil meget ofte, og han mente at det var 8 biler i året. Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Dette går vell på "skjønn" fra skattemyndighetene? mener, man har jo lov til og bytte bil hver uke om man vil (og har råd) , men når man kjøper en bil i det øyemed og selge den med fortjeneste, så er du over grensen til og bli næringsdrivende.men skatemyndighetene bruker skjønn i slike saker. slik at i praksis så kan de jo ikke nekte deg og selge bilen din hvis du får god pris for den,selv om du nettop kjøpte den. det er jo også opp til deg hvilke tall du leverer inn, og ikke leverer inn i selvangivelsen din. så noe fastsatt tall på antall biler har jeg ikke sett, men at det finnes en haug med regler som egentligt ikke sier noe bestemt om dette, som kan tolkes alle veier, det er jeg sikker på at det finnes :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driver Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 kjøper du og selger du mer en 8 biler i året blir du skatttet av det du evnt tjener på det. Og da mener jeg biler som du har registrert på deg i ditt navn, men det går jo ann å kjøpe bil med åpen slalgsmelding da..og selge den videre uten at den egntlig ikke har vært innom ditt navn.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aregar Skrevet April 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Hvordan blir det da om du har hatt 8 biler registret på deg og du har tapt penger totalt sett? Får du da fratrekk på skatten? Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driver Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 hehe jeg tror nok ikke det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aregar Skrevet April 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Burde jo få det da.. Skal det gå ene veien skal det gå andre veien også..hehe.. Men jeg har bare hatt 3 biler foreløpig i år, så det blir nok bare 4-5 stk totalt så da går det vel bra..heh Om de skal lage problemer med det så får vi se hva som skjer.. Men er jo slik at man noen ganger har uflaks ved bilkjøp og leverer bilen tilbake igjen til forhandleren.. Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg