Gå til innhold

Demontering av mellomakslingen og skifte traversen på Bmw e36 1.8L

Ranger emnet


Ragnarok87

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ein BMW e36 1.8L, og skal bytte traversen. For å gjøre dette må eg ta av mellomakslingen fra diffen. Lurer på om det er noe spessielt eg bør tenke på når eg gjør dette. Altså når eg tar den av, og når eg tar den på.
Det eg lurer på er om det er noe som må gjøres når man tar på drivakslene. Noe pakninger så må byttes, noe som må smøres, noe eg må tenke på når eg tar den på.

Og er det noe spessielt eg må tenke på når eg tar den av? Evt. hvordan gjør eg det? Er det rett fram? Skru av skruene, dra den av, eller er det mer bak det.
Takker for svar smile.gif

 

Når man tar av traversen, er det noe man må tenke på da sånn egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å sette eit merke på mellomakslingen med ein rissepenn. Når du monterar mellomakslingen ingen på same plassen sånn at begge merkene treffer kvarandre. Så kan du sleppe å få ubalanse og vibrasjonar.
Det kan være lurt å skifte hardyplata viss gummien er dårlege. Og sjekk om kryssa er i orden.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å sette eit merke på mellomakslingen med ein rissepenn. Når du monterar mellomakslingen ingen på same plassen sånn at begge merkene treffer kvarandre. Så kan du sleppe å få ubalanse og vibrasjonar.

Det kan være lurt å skifte hardyplata viss gummien er dårlege. Og sjekk om kryssa er i orden.

Nå har eg tatt av eksosen + drivakslingene også.

Er det nokre pakninger og slikt som må byttes? Eller tas det rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår