Håvar Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Hei. Lørdag morgen ble friskere enn jeg tenkte meg , med Viking, låne bil osv Spenningen forsvinner gradvis og alt dør, men etter 10 minutter med tenning av er alt som normalt i noen minutter før det samme skjer. Har noen vært borti dette før? Har satt bilen hos Møller, men jeg har ikke tenkt å la dem bruke for mange timer på å finne feilen. Hendelsesforløp: Kjørte først 15 min før noe skjedde. Lå jevnt i 70 km/t. Deretter skjedde føgende: 1. ABS-varselet begynte å lyse. 2. Airbag-varselet begynte å lyse 3. Radioen døde 4. Instrumentpanelet frøs 5. Rødt varsel for bremser blinker+alarm 6. Alt lys i instrumentpanel forsvant gradvis 7. Ca. 2 minutter etter at alt lys forsvinner dør motoren. 8. Prøver tenning umiddelbart, starter drar en halv turn. (som ved flatt batteri) 9. Venter 10 min med tenning av, prøver deretter å starte. motor starter momentant, som vanlig ved fulladet batteri. Når motoren igjen er startet, skjer det samme etter 3-4 minutter. Ca 5 minutter går fra første varsel til motor dør. Varselene ikke samtidig, men ett og ett med ca ett minutt mellomrom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Høres ut som feil på dynamo slik at batteriet blir for svakt. Har du målt spenningen på batteriet og ladespenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar Skrevet September 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 (endret) Hadde ikke tilgang til multimeter, så nei. Min første tanke var at batteriet kollapser, men jeg hadde ikke tid til nærmere undersøkelser kl 6 lørdag morgen med avtale i Moss kl 9 Dessuten starter motoren helt uanstrengt når tenningen har vært av i 10 min... så det er tydelig at spenningen er langt høyere enn når motoren dør Endret September 22, 2014 av Håvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Et batteri som er bra men tappet ned kan oppføre seg sånn. Et batteri kan ta seg opp ved og "hvile." Du får gi en tilbakemelding på hvordan det går med bilen hos møller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar Skrevet September 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Spot on, Rsele. Dynamoen er kaputt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Kom ikke så overraskende at det var dynamo. Hyggelig og kunne hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg