ladda_på Skrevet September 5, 2014 Rapporter Share Skrevet September 5, 2014 Trenger litt tips når det kommer til bilvalg.. skal altså ha en ny bruktbil til under 100 000. Tenker merker som pajero og patrol, eller andre gode forslag til lik type bil. holder med 2 seter... Skal brukes som alt fra kjøring til jobb, til trekke henger til hytta. må ha god offroad evne (med diffsperre), helst ikke være svindyr i drift.. Kikket på patrol Y60 med 2,8l og pajero alle typer.. Noen positive og negative sider på disse bila? PS: pickup er også en mulighet, om dere har noen gode argumenter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet September 6, 2014 Rapporter Share Skrevet September 6, 2014 Skulle jeg valgt bil på dine kriterier ville jeg uten tvil gått for Patrol, men prøv å finn en Y61. De har stive aksler og diffsperre, og har litt evne til å trekke henger... Pajeroville jeg styrt unna om du skal litt heftig i skauen... de har IFS forran, noe som generelt gjør bilene stive forran, og med lite fjæringsvei..., og ikke minst mindre robuste, men de er bedrelangs veien.. Men hva med MBGelandewagen? sperrer både forran og bak, og trekker OK med henger.... skal bilene vere mer enn OK i lettere terreng må de uansett heves og få større hjul.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladda_på Skrevet September 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2014 Takk for svar! Da skal jeg se nærmere på en Patrol Y61. Har kikket på MB Gelandewagon, men synes dem er utrolig dyre, og dem er vel ikke mye og kjøre rundt på vegen med? bråker vel endel, og tørste som fy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg