hjelde Skrevet August 22, 2014 Rapporter Share Skrevet August 22, 2014 Hei folkens , Jeg driver med et litt morsomt prosjekt, men kan ikke all verden , men litt å det jeg lurer på om det funker å sette en bensintrykks regulator på gasser ? mulighet for at jeg kan få mer bensin da ? sliter litt med bensinkutt .. -.- takker for alle svar ! -Hjelde Siter Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005modVolkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987modAudi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 22, 2014 Rapporter Share Skrevet August 22, 2014 De fleste forgassere har bensintrykkregulator enten på føde- eller retursiden, dette fordi mange pumper leverer for høyt trykk i forhold til det flottørventilen klarer hanskes med. Typisk maks trykk er 0.25 bar. Å gi forgasser høyere bensintrykk, for å gi motor mer bensin, det er totalt feil fremgangsmåte. I verste fall vil ikke flottørventil stenge helt, forgasser flommer over og bensin renner ut. I verste fall tar det fyr og bilen brenner opp. Hvor mye bensin en motor skal få bestemmes av hoveddysene, emulsjonsrørene og luftkorreksjonsdysene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 20, 2014 Rapporter Share Skrevet November 20, 2014 Hvis du gjør de rette modifiseringene med Volvo's orginale AT forgasser, og kjører med EFI bensinpumpe og Malpassi BTR for forgasserturbo. så kan du lade mer, og ha nok bensin. Hvis du kommer deg over på WWW.VCCN.NO , Har de en egen tråd om nettopp dette. Forgasserturbo! http://forum.vccn.no/showthread.php?37224-forgasserturbo-tr%C3%A5den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.