Gå til innhold

Audi A4- Feilkode PRND432

Ranger emnet

Weisser

Anbefalte innlegg

Heisann.
Jeg har en Audi A4 2,4, V6. 1998 modell. 
Når jeg starter opp bilen begynner bremseanleggs lampen å lyse og feilkode på PRND432 kommer frem. 
Noen som vet hva dette betyr ? 
Har lest litt rundt, og lest at dette kan komme av multifunction switch ? Noen som vet noe mer om dette kan komme fra noe annet, eller om det er denne delen som må byttes ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle lampene i girvelger displayet lyser betyr det at girkassen har gått i nødmodus. Start med å les av feilkoder.
Ang. lampa for bremsesystem så start med å sjekk bremsevæske nivået.
Kan også være slitasjevarsleren som kødder eller at du har utslitte klosser.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket at den har gått i nødmodus, det er strengtatt bare lampen og koden som kommer og går litt som det passer den. Bremsevæske nivået er som det skal, og klosser ble byttet for noen måneder siden. 
Girkassen gir et lite rykk når det blir satt i Revers, men uten om det funker den fint. 
I og med at den ikke har gått i nødmodus enda, er det noe som kan bli værre hvis jeg kjører med det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro det er kontakten v/fjørbenet som det er dårlig kontakt i, vet ikke om det er slitasjevarsler på begge sider/både foran og bak på denne.

Jeg vil foreslå at du får utført en diagnose uansett, da får du svar på både bremselampa og girkassa.
Om du bør kjøre eller ikke skal jeg ikke begi meg ut på, da det kan være sensorfeil som ikke betyr noe, eller det kan være noe mekanisk alvorlig.
Men, det kan være lurt å begrense kjøringa inntil du vet hva det er.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider