Erik1987 Skrevet August 14, 2014 Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 Hei folkens, Sikkert et helt idiot spørsmål men vet ikke bedre så da spør jeg heller. Trenger nye vinter dekk. Og dekkene jeg har står det 185/55r15. Luer på.om jeg kan kjøpe 195/55r15? Kommer de til å passe på felgene. Setter utrolig stor pris om noen kan gjøre meg smartere på dette område. Mange mange takk på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 14, 2014 Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 Dersom du ikke har noe veldig smale felger så vil 195/55-15 gå bra, husk bare at rulleomkretsen på dekkene du kjøper kan maks avvike +/- 5% fra original rulleomkrets. Hva original rulleomkrets er finner du i vognkortet, da i den forstand at der står det f.eks. 185/60-14. Legg inn dataene i vognkortet i linken under, så på de dekkene du ønsker kjøpe. Om endring kommer over 5% fra det som står i vognkortet, da er det ikke lovlig. http://www.orpetveit.net/dekk/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 14, 2014 Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 Det å gå fra 185 til 195 på en felg bruker å gå bra. Har du ekstrem dekkstrekk så kan du få problem, men regner med at du ikke har det på 185/55 dekk Rulle omkretsen blir 1.88% mer på 195, men det er forsatt innenfor det lovlige på 5% Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik1987 Skrevet August 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 Tusen takk for svar. Det er under 5 prosent sà da er det I hverfall lovig. Da saster jeg på at det går bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik1987 Skrevet August 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 Takk for rask respons. da regner jeg med det går bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 14, 2014 Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 Tusen takk for svar. Det er under 5 prosent sà da er det I hverfall lovig. Da saster jeg på at det går bra. Husk at det er innenfor 5% av det som står i vognkortet som teller, ikke fra dekkene som står på bilen nå, da såfremt de ikke har samme dimensjon som det står i vognkortet Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg