jbulling Skrevet August 5, 2014 Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 Hvordan sjekker jeg om gass-sjeldhuset er defekt? Har nettopp kjøpt bilen og fikk opplyst at dette og lamdasensor må byttes,men vil gjerne være sikker før jeg kjøper nytt. Må gi gass VELDIG forsiktig for at den skal gå,gir jeg gass som vanlig dør den bare ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 5, 2014 Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 Du skriver ikke ett eneste ord om motortype eller årsmodell, er da veeeeldig vanskelig (umulig) å svare deg fornuftig. Kom med mer opplysninger først. Og aldri stol på det en selger sier, ta heller en diagnose, sammen med en TBA om du kan (Throttle Body Adaption). Koster deg en halv time på Møller, eller sjekk på http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbulling Skrevet August 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 98mod 1.4 6kv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 6, 2014 Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Motorkode hjelper mye, er mange typer 1.4. Du kan sjekke om spjeldet går lett, er det elektronisk drevet eller med tomgangsmotor så ikke rør det, bare rengjør for evt koks e.l. Så må du ta en såkalt TBA (throttle body adaption), utføres med VCDS eller du får et verksted til å gjøre det. Samtidig leser du at verdier fra TPS for å sjekke om det fungerer som det skal. Det er umulig ut ifra så lite data å vurdere om noe må byttes ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg