Kristin80 Skrevet Juli 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2014 Vært på EU-kontroll og fikk beskjed om at jeg måtte skifte bremserør bak pga rust.. Noen som vet hva det kommer til å koste meg sånn ca? Har en 2002 modell, stasjonsvogn. Tips til rimelige verksted i Trondheimsområdet mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hypnagogia Skrevet August 5, 2014 Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 Jeg besvarer her bare på generelt grunnlag, og svaret er nok ikke så dekkende som du kanskje skulle håpe på men :( Bytte av bremserør kan koste alt fra 600 og opp i flere tusen. Saken er den at et bremserørbytte enten er lite eller mye arbeid. Er man uheldig må man ned med bensintank eller andre understellsmonterte komponenter fordi at bremserørene kan ligge bak eller ligge for kornglete til for å komme til uten å fjerne/løsne andtre ting. Videre er det flere typer "bremserør" du kan møte på "bak" på bilen, "Bremserør bak" blir litt udetaljert. Enten er det snakk om et av de langsgående rørene som går fra fronten av bilen og bakeover, eller så er det snakk om en kort rørbit som er byttet på et kvarter. Om røret har skjøter er det videre et spørsmål om hvor lang rørbit som må byttes (slipper man hele lengden så vil det lette arbeidet stort). Beste er vel å eventuelt høre med litt forskjellige verksteder, spriket på pris vil være stort! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg