TKarlsen Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 På hvilke måter kan en caliper bli ødelagt? Jeg vet at hvis f.eks stempelet sitter så er caliperen ødelagt og må byttes/overhalles. Men kan en caliper være ødelagt selv om stempelet går lett? Kan f.eks retur systemet henge? f.eks etter at man har bremset så vil ikke stempelet gå tilbake til "normal" posisjon Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Stempelet kan vel henge/kile seg etter en bremsing selv om det går lett. Og da kan det være feil på pakning eller skade på stempel. Min erfaring når det gjelder problem med calipere er at jeg kjøper nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 For stempelet går lett, jeg har bremser. Bremser veldig bra. Sitter nye EBC klosser og skiver. Men caliperen slipper ikke helt etter at jeg bremser. De ligger inntil. Høyre siden det gjelder. Er mye varme der og det piper. Faren min nevnte også at det kunne være feil på en pakning i caliperen. Som gjør at den henger Så sitter her og vurderer om jeg skal ta en tur ned på bilxtra og kjøpe ny caliper. Det å overhalle en caliper tør jeg ikke. Og siden en ny caliper bare koster en 1000lapp +/- så kjøper jeg heller en ny. Kan det lønne seg å kjøpe nye bremseslanger? Bilen er 15år, og har 350 tusen km på telleren. Vet ikke når bremseslangene ble byttet sist. Kan f.eks de også svekke retur effekten på caliperen? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Hvis det er på ene siden du har problem så kanskje det hadde vært lurt og skiftet bremseslangen for og se om det har noen effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Kan det lønne seg å kjøpe nye bremseslanger? Bilen er 15år, og har 350 tusen km på telleren. Vet ikke når bremseslangene ble byttet sist. Kan f.eks de også svekke retur effekten på caliperen? Dette er jo en mulighet. Dog har jeg aldri vært borte i det på en "bruksbil" Jeg har kun opplevd dette på biler som har stått noen år ala veteran ol. som ikke har fått ny bremsevæske på mange år. Caliper er smurt opp uten at det hjelper? Da ville jeg overhalt/kjøpt ny caliper. EaglePilot reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Ble en ny caliper. Så får vi se om det hjelper Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg