Gå til innhold

Vedr clutch hydrolikk A6 C5 1.8TQ

Ranger emnet


Antartico

Anbefalte innlegg

Heisann, var nettopp ute å lufta clutchen. Alt utstyr på plass og klargjort for og sette igang, løsner luftenippel på slave sylinder og ber min kjære fru tråkke sakte på clutch pedalen.

Til min store forskrekkelse er clutch væsken GRØNN.

 

Det er jo bare vell og bra det, har heller lite og si sånn egentlig, men det jeg egentlig bare lurer på er, er dette vanlig?

I alle tilfeller jeg har LEST om har det hett at clutchen deler væske-reservoar med bremsene.

Ikke er jeg fagmann på noen måte men hvorfor er det sånn på denne bilen?

En skulle jo tro at enginørene i tyskland har en fornuftig grunn for nettopp dette.

 

Kan forøvrig meddele at luftingen gikk fint og pedalen ble hard og flott, akkurat sånn som vi liker det.

 

ENLIGHTEN me! biggrin.giflurk.gif

 

*Edit*

Sjekket servo reservoaret etter og ha tappet en del væske og kunne konstantere at det var mindre væske på beholderen!

Endret av Antartico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår