Gå til innhold

Kapteinstol-puslespill, nesten løst!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har omsider fått tak i kapteinstoler til voyageren. Gleden var stor da jeg skulle installere 4 kapteinstoler, og fyre av gårde på ferie med ungene. Njaaa. Det var ikke SÅ enkelt å sette inn stoler på bakerste rad.

MEN, det lar seg gjøre relativt enkelt! Du bare bytter understell på stolene! Byttet understell på to stoler, og fikk da enkelt til å plassere tre stoler i bilen. Tror det holder med ett bytte til før jeg faktisk kan få fire stoler inn! Må da ta av ett av midtarmlenene på stolene på bakre rad, men that's no sweat.

 

Lett å demontere understellet: Ta av side-dekslene, sett setet i forover-posisjon, så er det bare to skruer (18mm) som må løsnes.

 

Er det flere som har forsket på dette, og har svaret på puslespillet om hvordan man får inn fire stoler?

Har nå tre stoler i bilen, og da er det ypperlig plass til hundebur, kjølebag, unger og alt mulig...

--

Raymond

Chrysler Grand Voyager 2.5 TD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva de på teknisk kontroll sier om du kommer med uoriginale "kapteinstoler" 

 

Jeg har vært på BT for å godkjenne ombygg fra varebil til personbil (seter bak) og de var veldig veldig strenge på fester, og alt. Selv om setene var originale, og festet riktig så var det like før jeg ikke fikk de godkjent. Måtte tilkalle en til på BT for å se på monteringa

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg med tre seter inntil videre. Må ha et til understell med mekanismen på venstre side, tror jeg. Og opplasting av filer funker ikke.

Vel, bilen har nå tre kapteinstoler bak, og skal en snartur på verksted i morra og få nytt diesel- og luftfilter, og nye glødeplugger, så bør vi være ferieklare!

--

Raymond

Chrysler Grand Voyager 2.5 TD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår